1403-06-23 03:04
125
0
91371
رئیس کمیسیون بافت تاریخی شورای شهر گرگان:

گرگان ۱۶۲ هکتار بافت تاریخی دارد

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بافت تاریخی گرگان با ۱۶۲ هکتار وسعت، اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی‌اکبر بصیرنیا  از برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز ثبت بافت تاریخی مرکز استان خبر داد.

وی اظهار کرد: همزمان با سالروز ثبت ملی بافت تاریخی شهرستان گرگان آیین گرامیداشت این رویداد مهم عصر روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه در محل مرکز محله سرچشمه برگزار خواهد شد.

بصیرنیا افزود: در این روز عملیات اجرایی جداره و کف سازی گذر دوم بافت تاریخی آغاز و نیز نمایشگاه عکس از بافت تاریخی برپا خواهد شد.

به گفته وی، دفتر شهرداری ویژه بافت تاریخی شهر گرگان نیز در روز همایش افتتاح خواهد شد.

بصیرنیا خاطرنشان کرد: گرگان دارای اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور است که تاریخ ثبت آن به تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: ثبت ملی میراث تاریخی شهرها به معنای شناخت و حفظ ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و معماری آنها است و این اقدام می‌تواند کمک کند تا میراث فرهنگی و تاریخی یک شهر، در مقابل تغییرات نامطلوب و ساختارهای جدید، حفظ شده و به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گفته بصیرنیا، بافت تاریخی گرگان با ۱۶۲ هکتار وسعت، اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور و دارای معماری و بافتی کاملا منحصربه فرد است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.