1403-06-03 12:52
944
0
91160
بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها صورت گرفت؛

بررسی گزینه‌های بومی و غیربومی استانداری گلستان

گزینه‌های بومی و غیربومی برای تصدی استانداری گلستان مطرح است و حالا باید دید بر اساس توانمندی و شایستگی و تخصص سکان استانداری گلستان را به چه کسی می‌سپارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ با مشخص‌شدن کابینه دولت چهاردهم حالا مسئولان دولت به دنبال چیدمان استانداران هستند، البته به نظر می‌رسد که بنا نیست تغییر در منصب استانداران به‌صورت اتوبوسی و با گرایش سیاسی خاصی باشد.

چرا که پزشکیان معتقد است که «استانداران و فرمانداران بر اساس شاخص‌های علمی انتخاب می‌شوند. نباید افرادی که شاخص‌های کارشناسی ندارند به‌عنوان گزینه برای استانداری یا فرمانداری معرفی شوند… ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی.»

همچنین مؤمنی، وزیر کشور نیز تأکید کرده که در انتصابات قطعاً گزینه شایسته‌سالاری را در اولویت قرار خواهم داد و مشورت با نمایندگان را در دستور کار خود قرار می‌دهم و اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران تغییر کنند و کسانی که به‌خوبی کار می‌کنند در جایگاه خود باقی خواهند ماند.

البته انشقاق در جریان سیاسی استان و معرفی نزدیک به ۳۰ گزینه برای استانداری گلستان کار را برای وزارت کشور سخت کرده است.

اما بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌های صورت‌گرفته گزینه‌های بومی و غیربومی برای این منصب روی میز وزیر کشور قرار دارد که به بررسی برخی از این گزینه‌ها می‌پردازیم.

حسین کاغذلو یکی از گزینه است که برای استانداری گلستان مطرح شده؛ وی سابقه فرمانداری ورامین را نیز در کارنامه دارد و گفتنی است که وی اصالتاً آزادشهری،  است و همچنین سابقه معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان قدس و معاون مالی و اداری فرمانداری ویژه شهرستان ری و  ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ و رﻓﺎه ﺷﺮﮐﺖ ﻋﻤﺮان ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺷﻬﺮﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ ﮐﺸﻮر را در کارنامه دارد.

سید محسن دهنوی از دیگر گزینه‌هایی است که برای تصدی استانداری گلستان از آن یاد می‌شود وی گرچه از نیروهای بومی استان گلستان است؛ سابقه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد و نایب‌رئیس اول کمیسیون تلفیق مجلس بوده است و در انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی وی از لیست مشترک نزدیکان قالیباف و جبهه پایداری حذف شد و نتوانست به کرسی مجلس شورای اسلامی برسد.

دهنوی پس از دوران دکتری به‌عنوان پژوهشگر پسادکتری موفق اخذ پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه هارواد شد؛ اما در بدو ورود به کشور آمریکا به همراه خانواده‌اش به مدت ۳۰ ساعت بازداشت شد و دولت آمریکا او را به ایران بازگرداند.

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی کل کشور از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای استانداری گلستان است.

مهری از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ فرمانده انتظامی گلستان بود، از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ به‌عنوان جانشین معاون انتظامی ناجا فعالیت می‌کرد، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ جانشین رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی بود، در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ ریاست پلیس پیشگیری را برعهده داشت و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به‌عنوان رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فعالیت می‌کرد.

البته مهری تنها گزینه نظامی استانداری گلستان نیست و گفته می‌شود رایزنی‌هایی نیز برای حضور سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان برای این تصدی صورت‌گرفته است.

همچنین گفته می‌شود که سیدرضا صالحی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز از گزینه‌هایی بود که شاید در صورت عدم رأی اعتماد مجلس در منصب استانداری گلستان قرار می‌گرفت.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.