1403-06-02 12:44
148
0
91154
امام جمعه گرگان:

اربعین بهترین فرصت خودسازی است

امام جمعه گرگان با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعین گفت: اربعین بهترین فرصت خودسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گرگان ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین رزمایش عزت و اقتدار است و فرصتی به هر فرد می‌دهد تا برای خودسازی اقدام کند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دولت افزود: مسئولان باید برای حل مشکلات مردم دغدغه داشته باشند و هفته دولت فرصتی برای تمرکز و توجه هر چه بیشتر به این مسئله مهم است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اهمیت زیارت و توجه به آداب آن ابراز کرد: این روزها در آستانه اربعین قرار داریم، زیارت اربعین در روایات و فرمایشات بزرگان اسلامی سفارش‌های زیادی شده است دانستن فلسفه زیارت اربعین بسیار مهم است.

نورمفیدی گفت: امروز در دنیا قدرت اقتصادی و قدرت نظامی مهم است  همه کشورهایی که به دنبال تقویت این مولفه ها هستند می‌دانند که در کنار این عناصر قدرت فرهنگی بسیار مهم است که بتواند فکر انسان‌ها را در دست بگیرند و اندیشه‌سازی برای بشریت امروز کنند.

وی با اشاره به اینکه قدرت اندیشه بیشتر از قدرت اقتصادی و نظامی اهمیت دارد، اضافه کرد: در دنیا امروز می‌خواهند کاری کنند که اندیشه‌های مردم را در اختیار خود داشته باشند و هر طوری که بخواهند آن را شکل دهند که ظاهرا حرف درستی است.

امام جمعه گرگان گفت: در قضایای فلسطین و غزه که گرفتار آن هستیم، ببینید که جوری حرف می‌زنند که ظالم را مظلوم جلوه می‌دهند و مظلوم را تروریست و ظالم جلوه می‌دهند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه اسلام قدرت اقتصادی را مهم می‌داند، توضیح داد: شکم گرسنه دین و ایمان را درک نمی‌کند بنابراین باید به اقتصاد و معیشت مردم توجه شود.

وی گفت: توجه به اقتصاد مهم است از طرفی قدرت نظامی هم مهم است اما باید بدانیم که طهارت فکری و خواندن نماز بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه زیارت اربعین افکار عمومی جهان را به سمت امام حسین (ع) جهت می‌دهد، اظهار کرد: زیارت برای این است که انسان وقتی اتصال معنوی و روحی با بزرگان دین برقرار می‌کند از مصائب خالی می‌شود.

نورمفیدی افزود: جهت دادن به اندیشه ها مخصوصا در مکتب تشیع بسیار تاکید شده است زیارت و حاجت خواستن مقدمه است اما اتصال انسان به ائمه اطهار بسیار اهمیت دارد و افکار و اندیشه‌های انسان را جهت می‌دهد.

وی توضیح داد: اهمیت زیارت به قدری است که متوکل چندین بار اقدام به تخریب قبر مطهر امام حسین (ع) کرد تا اندیشه مردم به سمت تعالی جهت نگیرد، ریشه اسلام را بخشکانند و نابود کنند اما هیچ‌گاه نتوانستند این مسیر را از مردم بگیرند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.