1403-05-18 10:22
124
0
90985
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

۱۲ هزار زائر اربعین درخواست ناوگان اتوبوس کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از تمایل ۸۷ درصد زائران برای خروج از کشور از مرز مهران خبر داد و گفت: ۱۲ هزار زائر اربعین از استان درخواست ناوگان اتوبوس کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، عادل مصدقی صبح امروز با حضور در دفتر این پایگاه خبری ضمن خداقوت به خبرنگاران و گرامیداشت ۱۷ مرداد اظهار کرد: موفقیت‌های حوزه راهداری را مدیون فعالیت اصحاب رسانه هستیم که به‌موقع و شفاف در کنار ما بودند و استان گلستان در زمینه اطلاع‌رسانی تاثیرگذار ظاهر شده است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در آگاهی‌بخشی جامعه افزود: اطلاع‌رسانی شفاف و تاثیرگذار باعث ایجاد اعتماد و امیدآفرینی در بین مردم می‌شود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان توضیح داد: طرح‌های مختلفی در طول سال داریم که یکی از آنها طرح پیاده‌روی بزرگ اربعین است و یکی از دستگاه‌هایی که در این زمینه نقش اساسی دارد راهداری است.

مصدقی از پیش‌بینی و راه‌اندازی ۲۹ موکب برای اربعین امسال خبر داد و گفت: برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی ۱۲۰ دستگاه ناوگان اتوبوس تمهید شده است از ۱۶ مرداد طرح جابجایی و اعزام زائران اربعین شروع شده و تا ۱۶ شهریورماه ادامه دارد.

وی از ثبت‌نام ۲۴ هزار و ۵۰۰ زائر از استان گلستان در سامانه سماح خبر داد و ابراز کرد: ۱۲ هزار زائر درخواست جابجایی با ناوگان عمومی اتوبوس داشتند و ۷۸ درصد مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند ۲۰ الی ۲۶ مرداد بیشترین درخواست برای اعزام زائران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی حضور دارند تا به زائران در پایانه‌ها خدمات ارائه کنند.

مصدقی از تشکیل میز خدمت در سالن مسافربری خبر داد و افزود: همواره پاسخگوی سوالات زائران هستیم و تکلیف داریم اعزام در کوتاهترین زمان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۱ در طرح اربعین فعال است از زائران خواست نسبت به نصب این اپلیکیشن اقدام و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از زائران خواست تا حدالامکان سفرهای گروهی با خودروهای شخصی انجام دهند تا کمک به ناوگان عمومی شود و اعزام زائر بدون دغدغه انجام بگیرد.

مصدقی توضیح داد: زائران سفر خود را طولانی نکنند و یک هفته انجام دهند، تجربه نشان داده حجم زیادی از زائران در مرزها پس از پایان سفر زیارتی وجود دارد که تامین ناوگان را با اختلال مواجه می‌کند.

وی با اشاره به تمهید ناوگان عراقی از تهران به کربلا و نجف گفت: نسبت به سال قبل خدمات‌رسانی بهتر خواهد شد زیرساخت‌های خوبی در مرزهای خروجی تمهید شده است تا زائران با کمترین دغدغه بهترین زیارت را داشته باشند.

مصدقی گفت: ۲۸ صفر بلافاصله برنامه‌ریزی برای مشهد الرضا را داریم، هیأت‌های مذهبی زیادی از استان برای زیارت امام مهربانی‌ها می‌روند که برنامه‌های خوبی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.