1403-05-06 11:05
154
0
90837
کارشناس مسائل سیاسی:

«ولایت» محور اتحاد و امید است

کارشناس مسائل سیاسی در گرگان نقش ولایت‌فقیه را محوری‌ترین و کلیدی‌ترین رکن در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: امنیت کشور مدیون تبعیت از ولایت‌فقیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، عباداله اختری صبح امروز با تبیین «نقش و جایگاه ولایت‌فقیه» در جمع مردم گرگان اظهار کرد: شهدا از ما انتظار دارند در تبعیت از ولایت‌فقیه کوتاهی نکنیم آنها سخنان امام را تفسیر به رأی نمی‌کردند و اطاعت محض داشتند و این موضوع خط قرمز شهدا بود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب ولی‌فقیه بر اساس مردم‌سالاری دینی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: دلایل عقلانی بر اثبات وجوب ولی‌فقیه وجود دارد آیه ۴۴ سوره مائده و نیز کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده از جمله کتاب حضرت امام خمینی(ره)، کتاب محقق نراقی و تنبیه الامه تنزیه المله که دلایل نقلی ولی فقیه را بیان کرده است.

اختری با تاکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست، افزود: اسلام تکلیف را مشخص کرده است پس کار حکومتی نداریم و می‌گوییم که همه سیاست بر اساس دیانت نوشته شده است؛ سیاست ما عین دیانت ماست.

کارشناس مسائل سیاسی در گرگان خاطرنشان کرد: در مواقعی که کشور در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد و بین مجلس، دولت و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اختلافاتی بوجود می‌آید اینجا وظیفه ولی‌فقیه است که بر اساس مصلحت مردم کشورش نه بر اساس منافع شخصی تصمیم سازنده بگیرد.

اختری گفت: ضرورت ولایت‌فقیه در جامعه برای این است که در شرایط بحرانی تصمیم درست بگیرد و این به معنی دخالت در منافع شخصی کسی نیست بلکه تصمیم‌گیری بر اساس مصلحت جامعه است.

کارشناس مسائل سیاسی از مردم خواست تا «کتاب دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری» را مطالعه کنند و افزود: در جامعه اسلامی باید ارزش‌های حکومت اسلامی رعایت شود و برای اینکه این ارزش‌ها رعایت شود نیاز به یک فقیه جامع‌الشرایط در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.