1403-05-01 09:05
476
0
90780
مصرف از مرز هشدار گذشت؛

مشترکان خانگی گلستان در صف اول مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: عمده مصرف برق در استان گلستان از طریق مشترکان خانگی صورت می‌گیرد، که نشان می‌دهد از مرز هشدار هم عبور کردیم.

سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» از مردم خواست تا وسایل سرمایشی را هنگام استفاده روی دمای آسایش ۲۴ الی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند و اظهار کرد: تابستانی را پشت‌سر گذاشتیم که میزان مصرف بالاتر از یک سال گذشته بوده است که نشان می‌دهد از مرز هشدار هم عبور کردیم.

وی مدیریت مصرف برق را اولویتی مهم در استان دانست و افزود: بارها در مصاحبه‌ها، پیام‌ها و صحبت‌هایی که با مردم استان داشتیم از آنها خواسته شد که حتما مدیریت مصرف برق را رعایت کنند.

*مشترکان بد مصرف تهدید بیمارستان‌ها و نانوایی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به اینکه عمده مصرف برق در استان گلستان از طریق مشترکان خانگی صورت می‌گیرد، گفت: بیشترین بار در شرایط عادی سال ۴۰۰ مگاوات است و اکنون این رقم به یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات رسیده است کا ناشی از سیستم‌های سرمایشی است.

موسوی بیان کرد: مردم اگر مراعات کنند قطعا به اقتصاد خانواده و شرکت توزیع برق کمک می‌شود تا بتوانیم انرژی مطمئن را برای تمامی شهروندان تامین کنیم.

وی گفت: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای مصرف بهینه وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار بگیرد درجه سیستم سرمایشی حتما روی ۲۴ الی ۲۶ تنظیم شود اگر چند کولر داریم انصاف نیست همزمان آنها را استفاده کنیم و سایر هموطنان ما از این نعمت بی‌بهره باشند، بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها و سایر اماکن خدمت‌رسان که نیاز است برق داشته باشند باید مراعات آنها انجام بگیرد.

*خواسته ما از مردم مصرف نکردن نیست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تاکید کرد: اگر بیشتر از الگوی مصرف استفاده کنیم هزینه‌های گزافی باید بپردازیم با مدیریت مصرف و ۱۵ درصد کاهش می‌توان از خدمات رایگان و جوایز ارزنده ۳۰۰ دستگاه خودرو که در سطح کشور برای مسابقه با انرژی شو در نظر گرفته شده است برخوردار شویم.

موسوی توضیح داد: با شستشوی فیلتر کولر، سایبان قرار دادن موتور آن باعث کاهش انرژی می‌شود، زمان اوج مصرف ساعت ۱۲ الی ۱۸ است در این ساعات از وسایل برقی کمتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خواسته ما از مردم مصرف نکردن نیست بلکه مصرف بهینه است، ابراز کرد: تمام تلاش خدمتگزاران شرکت توزیع برق این است که مردم در رفاه و آسایش باشند از انرژی باید درست و بهنگام استفاده کنند ما قول می‌دهیم با همکاری مردم تابستان خوبی داشته باشیم.

* برق چند فروشگاه بزرگ در گلستان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: به ادارات توصیه و تذکر دادیم که در ساعات اداری ۴۰ درصد و در خارج از ساعت اداری ۷۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند که در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی بهینه با قطعی مواجه می‌شوند.

به گفته موسوی؛ چند فروشگاه بزرگ در استان گلستان به علت عدم رعایت مصرف بهینه قطع شدند که اسامی آنها را ذکر نمی‌کنیم.

وی توضیح داد: لامپ‌های تبلیغاتی و تزئینی روی ساختمان‌ها خاموش شود، حتی خاموش کردن یک لامپ می‌تواند کمک بزرگی برای تامین انرژی در استان باشد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.