1403-04-08 13:01
426
0
90520
رئیس کل دادگستری گلستان:

القاء تخلف در انتخابات صدای دشمن است

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه انتخابات در کمال سلامت در حال برگزاری است، گفت: القاء تخلف در انتخابات صدای رسانه‌های معاند و دشمن است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حیدر آسیابی ظهر امروز در ستاد خبری انتخابات استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: دستگاه قضایی مانند سایر قوا وظایفی در برگزاری انتخابات به ویژه در زمینه امنیت و سلامت انتخابات بر عهده دارد.

وی وظیفه پیشگیرانه در وقوع تخلف را از مهمترین وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: ستادهای پیشگیری از وقوع تخلف انتخاباتی در شهرستان‌ها و مرکز استان در راستای رسیدگی به جرایم انتخاباتی دایر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با کمترین بروز جرایم انتخابات تذکراتی داده شده است، یکسری جرایم در فضای حقیقی و مجازی اتفاق می‌افتد که عده‌ای مقررات قانون انتخابات و تبلیغات را رعایت نمی‌کنند و تشکیل پرونده برای آنها شده است و برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.

آسیابی با اشاره به اینکه تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی انگشت شمار و در حال رسیدگی است، افزود: شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات را در شعبات قضایی استان دایر کردیم.

وی بیان کرد: دادستان‌های استان عضو هیئت‌های اجرایی هستند و مسئولیت رسیدگی در زمینه تخلفات اولیه را بر عهده دارند به صورت میدانی اوضاع را رصد می‌کنند و تخلفات را خارج از نوبت بررسی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در خصوص تخلفات در فضای مجازی گفت:  اکثر تخلفات در بستر فضای مجازی است مخصوصا در ایام تبلیغات این اتفاق بیشتر بود در روز اخذ رای تخلفات مجازی شاید در زمینه خرید و فروش رای و استفاده از اوراق جعلی اتفاق بیفتد که حساسیت ویژه‌ای از ناحیه عوامل برگزاری انتخابات وجود دارد.

آسیابی افزود: در صندوق‌های رای اعضای صندوق‌ها تائید صلاحیت لازم را دارند بازرسان وزارت کشور و نماینده نامزدها نیز در صندوق‌های رای حضور دارند و تا پایان رای‌گیری و شمارش آرا حضور دارند.

وی گفت: فرآیند برگزاری انتخابات و اخذ رای در کشور به گونه‌ای طراحی شده است که امکان بروز تقلب را منتفی می‌کند هشدار می‌دهم به افرادی که در فضای مجحازی به برخی موضوعات دامن می‌زنند القاء تخلف در انتخابات صدای رسانه‌های معاند و دشمن است.

آسیابی بیان کرد: بازنشر صدای تخلفات انتخاباتی توسط رسانه‌های استان و یا افراد حقیقی منصوب به هر جریان و هر حزبی که باشد قطعا با برخورد دستگاه قضایی استان مواجه می‌شود امنیت و سلامت انتخابات خط قرمز ما است باید آرامش روانی جامعه حفظ شود.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.