1403-03-14 08:04
351
0
90246
در یک میزگرد تخصصی بررسی شد؛

مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)

در یک میزگرد تخصصی ابعاد مختلف «ادراک‌سازی از مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)» با حضور کارشناسان و فعالان سیاسی، اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی بهانه‌ای شد تا به ابعاد مختلف «امام وعده‌های صادق» در یک میزگرد تخصصی بپردازیم «ادراک‌سازی از مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)» موضوعی است که با حضور کارشناسان و فعالان سیاسی، اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

تشییع باشکوه و میلیونی مردم از رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نشان داد خط فکری این شهید عزیز نباید شهید شود، شهید رئیسی پرورش‌یافته مکتب امام خمینی (ره) بود و در عرصه مدیریتی تلاش کرد تا آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی زنده شود، همان چیزی  که مورد اقبال مردم نیز قرار گرفت.

رئیس‌جمهور بعدی انقلاب اسلامی در دولت چهاردهم رسالت سختی پیش رو دارد و باید ادامه‌دهنده راه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی باشد.

* منادی اسلام ناب باشد

کارشناس مسائل سیاسی در میزگرد تخصصی ابعاد مختلف «ادراک‌سازی از مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)» ضمن تسلیت ارتحال جانسوز امام گفت: یک رئیس‌جمهور در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند در خدمت‌رسانی به نظام اسلامی و مردم موفق عمل کند.

دکتر علی سلیمان‌دوست با اشاره به اینکه خدامحور و دین‌محور بودن و تکلیف‌مداری از ویژگی‌های بارز یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: ایمان به خدا رمز پیروزی است توحیدمحور بودن در گفتار و عمل همچنین معتقد به اراده خدابودن نشانه‌های یک کارگزار در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه صداقت در گفتار و پرهیز از شعارگرایی از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: کسی که قرار است سکان قوه مجریه را به عهده بگیرد باید منادی اسلام ناب باشد ما چیزی به نام اسلام آمریکایی، اسلام رحمانی و اسلام سعودی نداریم، اسلام منهای تحجر، التقاد، لیبرالیسم و سکولاریسم مورد نظر است.

* انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی به تمام معنا

کارشناس مسائل سیاسی از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور را متعهد بودن به عدالت اجتماعی و انظباط اقتصادی دانست و توضیح داد: برای انجام این دو مولفه نباید بین مردم تبعیض قائل شد.

دکتر سلیمان‌دوست با اشاره به اینکه استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و اعتقاد به مردمسالاری دینی از شاخصه‌های رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی است، بیان کرد: مردم کسی را انتخاب کنند که خداباور، خودباور و مردم‌باور باشد به راهبرد «ما می‌توانیم» اطمینان کند و به فرموده امام راحل هیچگاه آویزان ابرقدرت‌های شرق و غرب نباشد.

وی با تاکید بر اینکه جوان‌گرایی و اعتمان به جوانان از ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: کسی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود نباید زورگو باشد و زیر بار زور برود، انقلابی به تمام معنا و به دنبال ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

* مشارکت حداکثری تضمین بقای جمهوری اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی؛ معتقد بودن به وحدت ملی و استقلال حاکمیتی را از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: اعتقاد راسخ داشتن به پیروزی مستضعفان و پابرهنگان، ساده‌زیستی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور باشد که این خصلت‌های شهید جمهور رئیسی هم بود.

دکتر سلیمان‌دوست با بیان اینکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات هشتم تیر چشم دشمنان را کور می‌کند، گفت: مشارکت حداکثری تضمین بقای جمهوری اسلامی است.

* مردم عاشق خادم خدمتگزار خود هستند

یک کارشناس اجتماعی نیز در میزگرد تخصصی ابعاد مختلف «ادراک‌سازی از مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)» ضمن تسلیت ارتحال جانسوز امام گفت: شهید رئیسی در مدت سه سال از دوران ریاست جمهوری سیزدهم کارهای بزرگی انجام داد و تلاش کرد شکاف ایجاد شده بین دولت و مردم کم شود.

منصور عتیقی با اشاره به تشییع باشکوه رئیس جمهور شهید بیان کرد: مردم قدرشناس کشورمان به پاس مجاهدت، اخلاص و مردمی بودن شهید رئیسی یک روز تاریخی را به نمایش گذاشتند تا نشان دهند مردم عاشق خادم خدمتگزار خود هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی برای رفع مشکلات را از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی برشمرد و افزود: مسئولی که برای خدمت به مردم شب و روز نشناسد هیچ‌وقت از ذهن مردم فراموش نمی‌شود.

*اگر سطح زندگی مسئولان از مردم عادی بالاتر باشد مطرود می‌شوند

این کارشناس اجتماعی با بیان ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده توضیح داد: تاکید بر تقویت ارتباط با خدا، هر چقدر مسئول با خدا ارتباط نزدیکتری داشته باشد نفوذش در بین مردم بیشتر خواهد بود همین ویژگی باعث شد تا مردم شهید سلیمانی و شهید رئیسی را عزیز خود بدانند.

عتیقی افزود: در حکمرانی اسلامی کسانی که مسئولیت قبول می‌کنند باید احیاکننده ادبیات انقلاب اسلامی باشند در غیراین صورت به چاله می‌افتند.

وی گفت: اگر سطح زندگی مسئولان از سطح زندگی مردم عادی بالاتر باشد دیر یا زود مطرود می‌شوند، باید تلاش شود تا گفتمان انقلاب همواره زنده بماند.

* مردم از مسئولان ضعیف گلایه‌مند هستند

یک مدرس سواد رسانه نیز در میزگرد تخصصی ابعاد مختلف «ادراک‌سازی از مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)» ضمن تسلیت ارتحال جانسوز امام گفت: همان طوری که در پیام تسلیت امام خامنه‌ای تاکید شد شهید رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت رئیس‌جمهور بعدی نیز باید همین مسیر خدمت را ادامه دهد تا محبوب مرد و انقلاب اسلامی شود.

مجتبی لشکربلوکی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان ضعیف گلایه‌مند هستند، توضیح داد: افرادی که شایستگی مسئولیت و خدمت به مردم را ندارند اما بر کرسی مسئولیت تکیه زدند با عملکرد ضعیف خود باعث نارضایتی مردم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی برای تغییر به نفع مردم هیچگاه از تلاش دست برنداشت، تصریح کرد: اعتنا به نظر مردم از ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی است رئیس‌جمهوری محبوب است که مانند شهید رئیسی مردمی باشد، در سیاه‌چادرها بنشیند، کفش و لباسش در زمان خدمت خاکی شود و برای مردم به معنای واقعی کلمه دغدغه داشته باشد.

* مردم با مشارکت قوی یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنند

این مدرس سواد رسانه بیان کرد: کسی که می‌خواهد به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود سلایق سیاسی را نباید خط قرمز خودش قرار دهد که فلانی اصلاح‌طلب است یا اصولگرا یا اعتدالی باید به همه مردم خدمت کند همان راهی که شهید رئیسی انتخاب کرد.

لشکربلوکی افزود: کسی که ردای ریاست‌جمهوری به تن می‌کند نباید بین مردم کینه و دشمنی راه بیندازد، نباید کشور را دوقطبی کند، نگوید شما بروید به جهنم و یا کشور را چهاردرصدی و 96 درصدی تلقی کند، این روش حکمرانی اسلامی نیست.

وی گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی شاخصه مهم کارگزار انقلاب اسلامی است پول‌های شبهه‌ناک باعث می‌شود که نگرش اعتقادی افراد تغییر کند و باعث شود دل آدم بلرزد و محکم بر مواضع خود نایستد، کسی که نتواند از پول بگذرد در مدارج و رده‌های بالاتر منافع ملت را فدا می‌کند.

لشکربلوکی؛ نظارت دقیق داشتن بر اطرافیان را از دیگر ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور خواند و افزود: رئیس‌جمهور باید به خوبی نسبت به نزدیکان خود نظارت داشته باشد و نگذارد که تخطی کنند نباید بگوید اگر به برادرم دست بزنید اعلام جنگ می‌کنم، ما رئیس‌جمهوری داشتیم که تا زمان شهادتش، مردم برادر او را نمی‌شناختند.

وی ابراز امیدواری کرد مردم بار دیگر در هشتم تیرماه با مشارکت قوی یک رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنند تا راه شهید جمهور با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

*تلاش جهادی رئیس‌جمهور شهید تا پای جان

یک فعال رسانه و کنشگر مسائل اجتماعی نیز در میزگرد تخصصی ابعاد مختلف «ادراک‌سازی از مثل رئیسی و کارگزار تراز انقلاب اسلامی در مکتب امام خمینی (ره)» ضمن تسلیت ارتحال جانسوز امام گفت: دولت سیزدهم دو سوم از عمر چهار ساله دوران ریاست‌جمهوری را طی کرد این دولت در شرایط بحرانی کشور را تحویل گرفت زمانی که فراگیری بیماری کرونا، کاهش حداقل فروش نفت، تشدید تحریم‌ها و افزایش نقدینگی وجود داشت.

 محمدرضا بهرامی ادامه داد: مشکلاتی همچون ناترازی در بودجه، مسائل مرتبط با برق و گاز که منجر به مشکلاتی برای واحدهای صنعتی شد و تعطیلی و نیمه تعطیل شدن واحدهای تولیدی را به وجود آورد، از جمله چالش‌های بزرگ دولت بودند.

بهرامی افزود: دولت روحانی تمام تمرکز خود را بر بهبود روابط با غرب و برجام قرار داده بود، در حالی که دولت شهید رئیسی در سیاست خارجی خود، با باز کردن پنجره‌ها به سوی کشورهای مستقل و همسایگان، تلاش کرد تا دیپلماسی چندجانبه‌گرایانه را پیش ببرد.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی با شعار ایران قوی به میدان آمد و چهره‌ای مردمی و متعهد از خود نشان داد و تا آخرین روز برای مردم ایران تلاش کرد انتظار می‌رود که دولت‌های بعدی این مسیر خدمت را ادامه دهد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.