1403-02-21 19:03
514
0
89937
رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون:

منطقه آزاد اینچه‌برون بهشت سرمایه‌گذاری است

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری‌ هستند که با بهره‌مندی از مشوق‌ها، مجوزها و تخفیفات شکل گرفته‌اند که منطقه آزاد اینچه‌برون از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حسن ملک‌حسینی امروز در نشست با هیئت اکو که به منظور امکان‌سنجی ایجاد منطقه آزاد مشترک ما بین کشور ایران و کشور ترکمنستان در منطقه آزاد اینچه‌برون، اظهار کرد: سازمان همکاری‌های اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو ایجاد شده است و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

وی افزود: سازمان‌ همکاری‌های اکو با تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این ده کشور تلاش می‌کند، این سازمان همچنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات بین اعضا از تمام ظرفیت و نیروهای متخصص خود بهره‌بردای می‌کند.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه مناطق آزاد خود را متولی و حامی سرمایه گذاران می‌دانند، تاکید کرد: مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری‌ هستند که با ایجاد مدیریت واحد برای فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی با اتکا به قوانین در این مناطق و بابت بهره‌مندی از مشوق‌ها، مجوزها و تخفیفات شکل گرفته‌اند که منطقه آزاد اینچه برون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: ما معتقدیم برای سرمایه گذاری هوشمند و پر ثمر در این منطقه و در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر آن باید سرمایه گذاری‌ها در راستای اجرای طرح جامع این منطقه باشد.

ملک‌حسینی با برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور و تبادلات تجاری و اقتصادی از منطقه آزاد اینچه برون این منطقه را دروازه ورود به آسیای میانه و چین قلمداد کرد و آمادگی این منطقه را در ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور اعلام کرد.

در ادامه این جلسه معاون اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در حاشیه بازدید از منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: ما به عنوان سازمان همکاری اقتصادی وظیفه توسعه همگرایی منطقه اقتصادی را داریم و منطقه آزاد اقتصادی اینچه‌برون دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری، حمل و نقل، ترانزیت، پتروشیمی و قرابت فرهنگی نزدیکی با کشور همسایه خود ترکمنستان دارد.

زاهد حسین عباسی مدیر تجارت و سرمایه گذاری سارمان همکاری‌های اکو گفت: منطقه آزاد اینچه‌برون با قرارگیری در کریدورهای بین‌المللی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و سرمایه‌گداری کشورهای عضو از جمله کشور ترکمنستان داشته باشد.

وی تصریح کرد: با ایجاد منطقه آزاد مشترک و همکاری دوجانبه کشورهای ایران و ترکمنستان فرصت زیادی برای همکاری در این منطقه وجود دارد.

عباسی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون در سازمان اکو برای دیگر اعضا گفت: ما در حال تهیه سندی هستیم که روند همکاری کشورها در قالب مناطق آزاد مشترک را توسعه دهیم و بابت همین فرآیند بازدیدی را نیز در از اینچه‌برون به عمل آوردیم و همه حوزه‌هایی که این منطقه ظرفیت و امکان سرمایه‌گذاری دارد را در تهیه آن سند استفاده خواهیم کرد.

اعضای سازمان همکاری‌های اکو دراین بازدید با ظرفیت‌های گمرک، پایانه مرزی و ریل عریض و نرمال و دیگر ظرفیت‌های موجود منطقه ازاد اینچه برون آشنا شدند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.