1402-12-28 11:37
181
0
89219
امام جمعه گنبدکاووس:

مسافران نوروزی حرمت ماه رمضان را نگه دارند

امام جمعه گنبدکاووس با تبریک ماه مبارک رمضان و در پیش بودن عید نوروز، بر لزوم حفظ حرمت ماه ضیافت الهی از سوی مردم بویژه مسافران نوروزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی گنبدکاووس با قدردانی از کسانی که شعائر اسلامی را همیشه و به‌خصوص در ماه رمضان رعایت می‌کنند از مسافران خواست حرمت این ماه را در مکان‌های عمومی حفظ کنند.

وی بیان کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در گنبدکاووس جزو خواسته مردم و مسئولان از عموم مسافران و گردشگران نوروزی است.

امام جمعه گنبدکاووس به ۱۲ فروردین و راهپیمایی روز قدس هم اشاره کرد و خواستار تبیین روز جمهوری اسلامی از سوی علما، روحانیون و امامان جماعت مساجد و نیز حضور پرشور مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد.

ترابی همچنین با مهم دانستن نقش و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه‌ریزی و برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی، برلزوم راه‌اندازی نمایندگی این شورا به صورت مستقل در این شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: برنامه‌های ملی و مذهبی در این شهرستان توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و مردم شناختی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد مستقل ندارند.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: سال ۱۴۰۲ در سایه تلاش‌ دولت سیزدهم برای گلستان و به‌خصوص این شهرستان، پر از برکت و پیشرفت بود که بازخورد آن در حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تجلی یافت.

مهدی دهرویه افزود: میانگین مشارکت مردم گنبدکاووس در ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۶.۵ درصد و در انتخابات امسال این رقم حدود ۵۱ درصد بود.

وی با اشاره به رتبه سوم استان گلستان در مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند، اضافه کرد: تیر دشمنان که تلاش داشتند مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ باشد، به سنگ خورد.

دهرویه همچنین برلزوم تلاش بیشتر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی درسال جدید ازسوی ادارات و نهادهای گنبدکاووس تاکید کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم در ابتدای این جلسه گفت: مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان درسالی که گذشت و در مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله «انتخابات ۱۱ اسفند، راهپیایی ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و روز قدس، اعیاد شعبانیه و تجمعات در حمایت از مردم غزه و فلسطین» حضوری پررنگ داشته و سربلند بیرون آمدند.

حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی به طرح ملی قرآنی «مسطورا» هم اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توجه و ترویج بیشتر این طرح در ادارات و اماکن عمومی گنبدکاووس، افزود: ماه رمضان، بهار قرآن است و باید زندگی خود را با عمل به آیات این کتاب آسمانی، نورانی کنیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.