1402-11-16 08:23
269
0
88674
نوزادانی که از خطر سقط عمد نجات یافتند؛

مشاوره‌های حیات‌بخش در گلستان

برای رهایی از اشتباهات غیرقابل جبران بین تصمیم و تردید باید به مشاوره پناه برد اهمیت مشاوره باعث شد تا ۵۰ نوزاد گلستانی از خطر سقط عمد نجات پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، نقش مشاوره همیشه برای بهترین تصمیم‌گیری اهمیت به سزایی دارد، برای رهایی از اشتباهات غیرقابل جبران بین تصمیم و تردید باید به مشاوره پناه برد اهمیت مشاوره باعث شد تا ۵۰ نوزاد گلستانی از خطر سقط عمد نجات پیدا کنند.

از زمانی که زنگ خطر کاهش موالید به صدا درآمد با سیاست‌گزاری‌های جدیدی نسبت به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گام‌هایی برداشته شد تا روند فرزندآوری بهبود پیدا کند.

در این راستا هر یک از نهادها و دستگاه‌ها موظف شدند تا با برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری همراه شده و درصدد اجرای آن برآیند تا زنجیره حمایت از این سیاست جمعیتی به شکل مطلوبتری انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان یکی از آن مجموعه‌هایی است که توانسته به اشکال مختلف با راه‌اندازی پویش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های کاربردی برای پیشگیری از سقط عمدی جنین پای کار باشد.

* اجرای پروژه پیشگیری از سقط عمدی جنین در گلستان

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان در خصوص اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان گفت: برای تحقق این برنامه سعی کردیم با انجام کارهای کاربردی و عملیاتی از خطراتی که جان یک نوزاد را تهدید می‌کند جلوگیری کنیم تاکنون جلوی مرگ ۵۰ نوزاد گرفته شد.

موسی‌الرضا شبیهی از تدوین طرحی با رویکرد کاهش و پیشگیری از سقط عمدی جنین در استان خبر داد و افزود: این پروژه با برنامه‌ریزی خوبی در مرکز بهداشت طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن پروژه از نظرات کارشناسی نیز بهره‌گیری شد، گفت: در این زمینه مراکز علمی و اداری پای کار آمدند تا یک کار ماندگار در زمینه حمایت از خانواده صورت بگیرد البته جای کار بسیاری هنوز وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با اشاره به اثربخشی مشاوره‌های کاربردی از انصراف سقط عمدی جنین در استان خبر داد و گفت: با این رویه از ابتدای امسال توانسمتیم تاکنون جلوی مرگ ۵۰ نوزاد را نجات دهیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.