1402-11-13 14:35
424
0
88635
امام جمعه کردکوی:

انتخابات صحنه کربلاست با دقت و بصیرت رای دهیم

امام جمعه کردکوی گفت: اگر بخواهیم موفقیت‌های انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند باید همگی در کنار هم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه شرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از «رادکانا»، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری در نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و افزود: پیامبر خدا(ص) فرمودند: وقتی که مرده را در تابوت حمل می‌کنند روحش اطراف تابوت به پرواز در می‌آید و پیوسته ندا می‌دهد: ای اهل من‌، ای فرزندان من، دنیا با شما بازی نکند همان قسمی که با من بازی کرد و مال دنیا را از طریق حلال و غیر حلال جمع کردم و سپس همه را برای غیر خودم گذاردم، پس بترسید و حذر کنید از مثل آن چیزی که بر من وارد شد، خوشا به حال کسی که از این کلمات عبرت بگیرد و به دنیای خود رنگ آخرت بزند.

وی گفت: دین مقدس اسلام برای سلامت اقتصادی و حفظ روند طبیعی بازار عرضه و تقاضا با وضع قوانین حقوقی و اخلاقی، نظارت خود را انجام داده است و یکی از این مقررات نهی از واسطه‌گری‌های کاذب است.

دلبری ادامه داد: از مصادیق واسطه‌گری‌های زیان‌بار جامعه که ممنوع بوده مسئله نیابت شهری از روستایی در خرید و فروش است، بنابراین محصولات کشاورزی و باغداری و فرآورده‌های دامی روستاییان که از روستاها به شهرها آورده می‌شوند نباید به دست واسطه‌گران و دلالان سودجوی شهری به فروش برسد بلکه باید توسط همان روستایی که تولید کرده است به فروش برسد تا بدین وسیله از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری شود و روستاییان نیز بهای واقعی‌تر محصولات خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت تبیین ثمرات انقلاب برای مردم است گفت: دهه فجر فرصت مناسب تبیین ثمرات انقلاب اسلامی به مردم و جوانان است که باید نخبگان، مسئولان و روحانیون از آن استفاده کنند، دهه فجر از مصادیق، ایام الله است.

دلبری توضیح داد: شاهی بر این کشور حاکم بود که فرعون‌وار جوانان، غیر جوانان را می‌کشت و فرعون‌وار زندان می‌انداخت و تبعید می‌کرد و کشور را فروخت و می‌فروخت و برده تمام عیار بیگانگان بود. مردم ایران یادشان نرفته است جنایت کشتار ۱۷ شهریور که در خیابان مردم را به گلوله بستند، خداوند شر این فرعون را از سر این ملت کوتاه کرد.

امام جمعه کردکوی در خطبه دوم گفت: نسل جدید با مسائل و موضوعات دینی بیگانه نیست، از یک میلیون نفر معتکف امسال ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان بودند که ۵۰ درصدشان را دانش‌آموزان تشکیل داده بودند این حکایت از جذابیت مسجد و آیین‌های دینی و معنوی برای نسل آینده ساز می‌باشد.

وی ادامه داد: در روزهای آینده دو مناسبت داریم؛ یکی مناسبت راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن که به عنوان پیش مقدمه حماسه دیگری خواهد بود که با شکوه در این راهپیمایی شرکت خواهید کرد. حضور در این راهپیمایی شکر نعمت پیروزی است و مناسبت دیگر انتخابات باشکوه ۱۱ اسفند مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

وی در خصوص موفقیت‌های دانشمندان هوافضای کشورمان گفت: این موفقیت‌ها یک کلید طلایی مشترک دارد و آن طبق فرمایش مقام معظم رهبری واژه مقدس «مقاومت» است، صبر و جهاد و مقاومت نشان دادیم و از آنجا که بودیم به اینجا رسیدیم و ما می‌توانیم را معنا کردیم.

امام جمعه کردکوی در خاتمه بیان کرد: اگر بخواهیم این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند باید همگی در کنار هم خصوصاً رای اولی‌ها در انتخابات ۱۱ اسفند ماه شرکت کنیم، رای مسئولیت‌آور است با دقت و بصیرت رای دهیم.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.