1402-10-24 08:11
677
0
88361
هویت ایرانی اسلامی باید صیانت شود؛

مطالبات کنشگران گرگانی از ستاد امر به معروف

شماری از کنشگران فعال اجتماعی در گرگان با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان دیدار کردند و مطالبات خود را پیرامون احیای این فریضه الهی در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان امروز با حضور دبیر ستاد حجت‌الاسلام محمد دیلم با سرهنگ موسوی مسئول اجتماعی سپاه شهرستان گرگان و جمعی از کنشگران فعال از تشکل‌های مردمی در محل دفتر ستاد برگزار شد، در این جلسه مطالباتی در حوزه عفاف و حجاب مطرح و ضرورت احیای این فریضه دینی مورد تاکید قرار گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه مردم در طول تاریخ اهل معنویت و عفاف و حجاب بوند، گفت: عفاف و حجاب جزو فرهنگ ایران زمین و جزو هویت ایرانیان است که باید احیا شود برای نمونه چادر مختص ایرانیان بود و آنان از این پوشش عفیفانه استفاده می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمد دیلم با انتقاد از برخی روشنفکرنماها گفت: برخی افراد که خود را ایرانی می‌دانند و ادعای ملی‌گرایانه دارند، ملی فکر نمی‌کنند و با ترویج بی‌حجابی سعی در الگوسازی فرهنگ غرب را برای کشور دارند.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب باید در ادارات دولتی به عنوان یک اصل درنظر گرفته شود، تصریح کرد: کنشگران اجتماعی خصوصا بانوان انجام این وظیفه را مطالبه کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: وظیفه قانونی این ستاد ورود به مباحث فرهنگی و آموزشی است و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

دیلم از مسئولان و مدیران خواست فرهنگ عفاف و حجاب را با توجه به نگاه تاریخی، عقلی و شرعی برای کارکنان خود تشریح کنند و پوشش متناسب برای بانوان و آقایان تعریف نمایند و اگر مسئولی به اجرای قانون عفاف و حجاب در دستگاه‌ها و ادارات اهتمام نداشته باشد به عنوان ترک فعل از آن یاد شود.

وی بیان کرد: انتظار داریم تشکل‌ها در عرصه‌های هجدهگانه به امر به معروف و نهی از منکر مطالبگرانه از مسولین بصورت صحیح تا رفع نواقص در جامعه اداری بپردازند

سرهنگ موسوی مسئول اجتماعی سپاه شهرستان گرگان نیز در این جلسه ضمن تشکر از دبیر ستاد حجت‌الاسلام دیلم در ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها و پشتیبانی از نیروهای مردمی-جهادی بر ضرورت احیای هر چه بیشتر فریضه دینی عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.