1402-09-30 12:04
424
0
88026
ابراهیم در گلستان؛

وزیر ارتباطات از سد نرماب بازدید کرد

وزیر ارتباطات که رئیس‌جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می کند روز پنجشنبه از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، وزیر ارتباطات که رئیس‌جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند روز پنجشنبه از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت.

در این بازدید عیسی زارع‌پور را مدیران شهرستانی و مسوولان آب منطقه‌ای گلستان همراهی می‌کردند.

با جذب اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان پس از بازدید اخیر داوود منظور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، این سد در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۳۰ درصدی آبگیری خواهد شد.

ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه سه هزار ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت بر روی رودخانه «نرماب» این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد اما به سبب تخصیص نیافتن کامل اعتبارات مورد نیاز هم اکنون تنها بدنه اصلی آن پایان یافته است.

همچنین قرار است بخشی از آب ۲ رودخانه «چهل چای» مینودشت و «خرمالو» آزادشهر هم هر کدام تا سقف ۵۰ میلیون متر مکعب در سال، با حفر تونل‌هایی به مخزن سد نرماب منتقل شود که هم اکنون فقط سد انحرافی و تونل انتقال آب چهل چای احداث شده و ساخت سد انحرافی و تونل انتقال آب خرمالو باقی مانده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.