1402-09-19 09:49
618
0
87811
زوج دهه شصتی زندگی را سخت نگرفتند؛

طعم شیرین زندگی در کنار 6 فرزند

«فرزندآوری»، ترسیم لحظات شیرین زندگی است و منزلی که در آن کودکی می‌خندد هیچگاه تاریک و سرد نمی‌شود و هرگز ناامیدی و تنهایی را تجربه نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، فرزندآوری مهم‌ترین بخش زندگی و یکی از اساسی‌ترین مجاهدت‌های زنان محسوب می‌شود فرزندآوری در حقیقت هنر زن است و اوست که زحماتش را تحمل می‌کند و خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به بانوان داده است اگر چنانچه این فرهنگ در جامعه به دست فراموشی سپرده شود پیشرفتی در جامعه حاصل نخواهد شد.

کودکان با آن جنب و جوش شیطنت آمیز، نگاه‌های پر زرق و برق که شادی و کنجکاوی از آن‌ها می‌بارد و لبخندی که گویی هرگز قرار نیست از روی لب‌های آن‌ها پاک شود نمونه بارزی از عشق و محبت و انسانیت هستند و آنان سازندگان تاریخ خواهند بود.

مقام معظم رهبری «مدظله العالی» درخصوص فرزندآوری فرمودند: نسل جوان را باید حفظ کرد با این روند کنونی اگر ما پیش برویم، کشور پیر خواهد شد خانواده‌ها، جوان‌ها باید تولید مثل را زیاد کنند؛ نسل را افزایش دهند این محدودکردن فرزندان در خانه‌ها، به این شکلی که امروز هست، خطاست.

با توجه به اهمیت فرزندآوری تصمیم گرفتیم با خانم «زینب قاسمی» مادر دهه شصتی ۳۷ ساله که صاحب ۶ فرزند است گفت و گویی صمیمی صورت دهیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

زینب قاسمی تقریبا ۱۶ سال است که با همسرش زیر یک سقف، زندگی مشترکشان را آغاز کردند و اولین فرزندشان در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد و چراغ زندگی این خانواده را پرفروغ کرد و بعد از مدتی کانون این خانواده با تولد چهار پسر و دو دختر به نام‌های پویا، پریسا، محمدجواد، ابوالفضل، حسین و فاطمه زهرا گرم و گرم‌تر شد.

بوی زندگی در این خانه قابل استشمام است، خانه‌ای با ۶ فرزند، جنب و جوش کودکی در آن جریان دارد، بازی، دعواهای کودکانه، قهر، دفاع، شادی، دوستی و آموزش یکدیگر رویدادهایی است که زندگی آنها را از یکنواختی درمی‌آورد و برایشان خاطره‌ساز است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که فرزند ندارند توصیه می‌کنم که با فرزندآوری لذت و نشاط را به خانه‌هایشان هدیه کنند اگر در زندگی به خدای متعال توکل و امید داشته باشید قطعا مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع خواهد شد لازمه یک زندگی پرنشاط و موفق؛ ایمان قوی و پشتکار است.

این مادر مهربان ادامه داد: فرزندانم در درس‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند و همبازی خوبی برای یکدیگر هستند لذت بودن در کنار آنها را با هیچ چیزی در دنیا معاوضه نمی‌کنم.

گل‌های باغ زندگی این خانواده هر یک بویی دارند، نظم، نشاط، آرامش و امنیت در این خانه جمع شده، خانواده‌ای با ۹ فرزند که در لحظات سخت زندگی یار و کمک همدیگر هستند از نظر مادر۳۷ ساله فرزند ششم به اندازه فرزند اول عزیز و دوست داشتنی است و بارها خدا را به خاطر سلامتی فرزندانشان شاکر هستند این مادردهه شصتی از فرزندانش بسیار راضی است و احترام گذاشتن به یکدیگر را از ویژگی‌های خوب فرزندانش برشمرد و گفت: با وجود اینکه فرزندانم درس و مشق دارند اما در کارها بسیار به من کمک می‌کنند دخترم شاگرد اول مدرسه است و مابقی فرزندانم نیز بسیار باهوش و زرنگ هستند.

با توجه به اینکه دشمن با تبلیغات گسترده درصدد کاهش فرزندآوری در ایران است امیدواریم مسئولین تمام تلاششان را برای افزایش جمعیت جوان انجام دهند تا شاهد توقف تولید نسل در جامعه نباشیم و جمعیت کشور به تدریج در سالهای آتی به پیری منتهی نشود.

مقام معظم رهبری «مدظله العالی» می‌فرمایند: محدودکردن نسل، برای کشور ما خطر بزرگی است آن چه متخصصین و کارشناسان، با نگاه‌های علمی بررسی کرده‌اند، ما را به این نتیجه می‌رساند که با این روند کنونی، کشور دچار پیری عمومی خواهد شد.

گزارش از سمیرا رجبی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.