1402-09-02 10:20
1521
0
87568
مسئولان و دانشگاهیان گردهم آمدند؛

«تله‌کابین گرگان» محور تعامل بین نخبگان و مسئولان

تعامل برای توسعه پروژه‌های گردشگری از جمله تله‌کابین گرگان راهبردی است که این روزها قوت گرفته و مسئولان تلاش می‌کنند با استفاده از نظرات علمی و کارشناسی به ابهام‌ها پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، فرمانداری گرگان مقدمه جلسه هم‌اندیشی تعدادی از اساتید دانشگاهی، کارشناسان، افراد حقوقدان و اهالی رسانه برای پروژه تله‌کابین گرگان فراهم کرد تا در سایه یک رویه تعاملی به نقدها و راهکارها از سوی نخبگان اجتماعی گوش دهد و برای پیشرفت گردشگری و رونق اقتصادی در سایه توجه به ثروت سبز گلستان چاره‌ای اندیشیده شود.

* گرگان برای تبدیل به مقصد گردشگری نیازمند اقدامات کلان

فرماندار گرگان در این نشست با اشاره به اینکه تمام اقدامات فرمانداری بر اساس توجه به منافع مردمی است، گفت: ایده‌ای که در این مسئولیت پیگیری می‌کنم همواره اصل خدمتگزاری برای مردم است و هر مسئول در هر چایگاهی که قرار می‌گیرد باید خادم مردم باشد.

اسماعیل نادری از جامعه دانشگاهی و رسانه‌ای به عنوان دو بازوی تخصصی در راستای تصمیم‌گیری خوب یاد کرد و افزود: اساتید دانشگاهی مسائلی که مطرح می‌کنند بر اساس علم و خارج از جهت‌گیری سیاسی است، خبرنگاران نیز آینه تمام نمای مسائل جامعه هستند و مطالبات مردم را از دریچه فضای رسانه‌ها می‌توان دریافت.

وی توجه به تخصص و استفاده از نظرات مشورتی را برای بهترین تصمیم‌گیری مهم خواند و تصریح کرد: جامعه باید یاد بگیرد که دانشگاهیان زینت المجالس نیستند و باید از نظریات آنها استفاده کرده و مشکلات را بر اساس تخصص آنها حل کنیم.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه جامعه باید تخصص‌گرا باشد، اظهار کرد: چنین جامعه‌ای منافع کلی را بر منافع حزبی، گروهی و جناحی ترجیح می‌دهد.

نادری با بیان اینکه گرگان فقیرترین شهر در گلستان است، گفت: این استان پتانسیل آن را دارد جزو پنج استان برتر کشور باشد اما جزو استان‌هایی هستیم که مشکلات زیادی دارد.

وی توضیح داد: اگر قرار است استان تکانی از لحاظ توسعه بخورد باید کار علمی، جهادی و از خود گذشتگی سرلوحه باشد، اگر قرار باشد مقابل یکدیگر قرار بگیریم کارها پیش نمی‌رود، همه عشق به وطن، شهر و منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم داریم و دلمان برای پیشرفت آن می‌سوزد.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه گرگان و گلستان برای تبدیل به مقصد گردشگری باید اقدامات کلان انجام دهند، گفت: همه کارها با در نظر گرفتن حداقل ضربه به محیط زیست است.

نادری با اشاره به اینکه گرگان باید ثروتمند شود، بیان کرد: گردشگری جزو صنایع سبز است و توجه به این ظرفیت باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

وی خیال همگان را برای اجرای پروزه تله‌کابین گرگان که دهه‌ها بلاتکلیف مانده راحت کرد و گفت: برای اجرای این پروژه درختی قطع نمی‌شود و نظرات کارشناسان مدنظر قرار می‌گیرد سالهاست خراسان مقصد گردشگری است، مازندران هم مقصد دیگر گردشگری و گلستان معبری برای عبور گردشگران است.

نادری بیان کرد: ساست‌های وجود داشته که اجازه نداده است گرگان مقصد گردشگری شود، این استان با داشتن تنوع اقلیمی و قومیتی و توجه به گردشگری می‌تواند به نقطه خوبی از پیشرفت برسد.

* با تعامل فکری قابلیت اجرای تله‌کابین فراهم می‌شود

معاون فرماندار گرگان نیز در این جلسه گفت: یکی از بحث‌هایی که در مدیریت شهری وجود دارد نشاط اجتماعی است که در شهر توسط شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها ایجاد می‌شود یکی از آن پارک‌ها و مجموعه‌هایی که باید برای نشاط اجتماعی مورد توجه واقع شود.

حجت یزدویی با اشاره به تعریف پروژه تله‌کابین از دهه ۶۰ برای شهر گرگان افزود: این پروژه از سال ۶۹ وارد عرصه اجرایی شد و چند بار شهرداری با مزایده‌های مختلف این پروژه را به شرکت‌های طرف قرارداد واگذار کرد، مجوزهای محیط زیست و منابع طبیعی برای آن اخذ شد اما با مشکلاتی که برای پروژه پیش آمد اجرای آن به تعویق افتاد.

وی توضیح داد: با تغییراتی که در قوانین و مسئولیت‌های اجتماعی رخ داد مجدداً شهرداری ورود کرد، با ارزیابی‌های انجام شده مشکلات اجرای طرح توسط محیط زیست کشور بررسی و برگشت داده شد.

یزدویی با اشاره به اینکه با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و نخبگان می‌خواهیم به عملکرد بهتر برسیم، گفت: تمام تلاش ما این است که نقاط ضعف پروژه مرتفع و مشکلات آن را به حداقل برسانیم تا پروژه تله‌کابین قابلیت اجرا پیدا کند و مشکلی برای محیط زیست و منابع طبیعی به لحاظ فنی ایجاد نکند.

در این جلسه اصحاب رسانه و فعالین فرهنگی و اجتماعی شهرستان، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اجرای بی نقص طرح احداث تله کابین گرگان ارائه کردند.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.