1402-08-23 06:09
1132
0
87425
تحلیلگر مسائل گلستان:

صدای شکستن قفل‌های زندان ۷۵ ساله غزه

تحلیلگر مسائل گلستان گفت: غزه؛ زندان فشرده از جمعیت پناهندگان و آوارگان اقصی نقاط سرزمین غصب شده فلسطین از سال ۱۹۴۷ قفلی سنگین به قدمت ۷۵ ساله دارد.

تحلیلگر مسائل گلستان در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» اظهار کرد: غزه؛ زندان یورش برده از هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن صهیونیستی در سال‌های تعرض از ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۶و نبرد تاریخی ۲۰۰۶ تا  ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و فجایع خونبار ۲۰۲۲ - ۲۰۲۳ است که هر بار با مقاومت مردم و بعضا با خیانت سران عربی روزگار خونبار خود را سپری کرده است.

وی افزود: زندانی که در طی دوسال گذشته از همه مواهب جهان  بیرون از زندان محروم بوده است! ربودن فلسطینیان و بیرون کشیدن از خانه و کاشانه و بردن در زندان‌های صهیونیست، خود نوعی به زندان کردن مردم این سرزمین بویژه جوانان آن بوده است.

تحلیلگر مسائل گلستان توضیح داد: تخریب وغارت مزارع و باغات و تخریب خانه‌های مردم در غزه و ایجاد بناهای مسکونی و راه‌اندازی شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین فلسطین بویژه  در طی دوسال منتهی به حماسه طوفان الاقصی جهنمی از آتش و خون همراه با ویرانی و آوارگی را برای مردم فلسطین ساخته بود در حقیقت عزم حماس بر شکستن این حصر و حصار بود.

شهابی با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز طوفان القصی نبود، بیان کرد: وقتی کسی از مجامع بین‌المللی صدای ضجه و ناله پیر و جوان و زن و مرد غزه را نمی‌شنود چاره‌ای جز فریاد نبود وقتی خانه‌ها بر سرمردم خراب می‌شد چاره‌ای جز بیدارگری و نمایش چهره واقعی صهیونیسم بین‌الملل در انظار عالمیان نبود.

وی ادامه داد: وقتی تسامح و تبانی خیانت‌بار دولت‌های عربی و اسلامی دیوار زندان غزه را بلند و بلندتر می‌کرد ناگزیر حماسه مقتدرانه و هوشمندانه ۷ اکتبر آفریده شد.

* طوفان‌الاقصی چشم و گوش جهان را بینا و شنوا کرد

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حماسه طوفان‌الاقصی هزینه بسیار سنگینی بر شانه‌های مردم مظلوم و مسلمان فلسطین گذاشت اما چشم و گوش جهانیان بینا و شنوا شد.

شهابی تاکید کرد: جهان امروز فهمید که غزه زندانی بیش نبود، غزه قربانگاه زن و کودک فلسطینی بود با تسامح دولت‌های عربی منطقه قفل آهنین بر زندان غزه زده می‌شد اما با بیداری ملت‌ها صدای شکستن قفل زندان غزه به گوش می‌رسد.

وی گفت: با تبانی دولت‌ها رژیم غاصب صهیونیستی، مشروعیت یافت اما با هم‌آوازی ملت‌های شرق و غرب عالم با مردم غزه، مشروعیت رژیم کودک‌کش سلب شد.

*بسیج لندنی و پاریسی علیه رژیم غاصب به راه افتاد

این کارشناس سیاسی افزود: با عقب نشینی دولت‌ها از مجامع حقوق بشر برای رژیم صهیونیستی، مجوزقتل و غارت و خونریزی مردم فلسطین و تخریب خانه‌هایشان را  گرفتند اما با برانگیختن وجدان جهانی ملتها بسیج لندنی و پاریسی علیه رژیم غاصب به راه افتاد.

وی گفت: حضور روسای جمهور و نخست وزیران آمریکا و دولتهای غربی انگلیس، فرانسه و ...  در آغازین روزهای حماسه طوفان الاقصی نشان اقتدار جبهه مقاومت وفروپاشی نظام صهیونیستی است. 

این کارشناس سیاسی بیان کرد: کشتار مردم بی‌دفاع و نسل‌کشی مردمی که گرفتار در زندان غزه هستند و کوچاندن اجباری آنان از خانه و کاشانه خود، نمایشی از ضعف و شکست دشمن در میدان  رزم است.

شهابی؛ اعمال جنایات جنگی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه فسفری و عبور از معاهدات بین‌المللی ژنو را نمایشی از ناچاری و اذعان به شکست رژیم صهیونیستی دانست.

وی گفت: زدن آمبولانس‌ها و محاصره بیمارستان‌ها و کشتار و قتل و عام مصدومان، پناهندگان، نشانه بارزی از ناگزیری رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت است.

* خوی حیوانی و سرگردانی نظام متجاوز

این کارشناس سیاسی بیان کرد: قطع قطع آب و برق و سوخت بویژه برای بیمارستان‌ها از جمله جنایات جنگی، صرفاً برای نمایش زنده بودن خود در میدان مبارزه است.

شهابی گفت: کشتار خبرنگاران و هدف قرار دادن پزشکان بدون مرز و قتل و عام مردم بی‌دفاع در اردوگاه‌های جبالیا، رفح، نصیرات و خان یونس و.... حکایت از خوی حیوانی و دلالت بر سرگردانی نظام متجاوز دارد.

وی توضیح داد: به کام مرگ کشیدن ۱۰۱ نفر ازدیپلمات‌های سیاسی و نیروهای سازمان ملل درجریان ماموریت‌های سیاسی سازمان‌های بین‌المللی مستقر در اردوگاه‌ها و قرارگاه‌های خاص، خلاف تعهدات بین المللی این رژیم ، از سرناگزیری برای فرار از شکست حتمی خود است .

شهابی گفت: اسراییل متجاوز اگر همه سرزمین غزه را تصرف کند ،رسوایی جهانی اش درعرصه تجاوز گری درمنظر جهانیان آشکار ترمی شود  . طبیعتا به عنوان منفور ترین قوم عالم ،  مشروعیت سیاسی  خود را در بین ملت های بیدار جهان براحتی ازدست می دهد . در مقابل ، آغوش جهانیان را برای پذیرش مردم غزه باز می کند .

وی توضیح داد: به یقین فهم حقوقی و ادراک سیاسی مردم جهان را به مشروعیت و مقبولیت مردم فلسطین بیشتر می کند ، به نحوی که در روزهای پس از اشغال غزه ، همه سفارتخانه های اسراییل در تمامی کشورها همانند زندانی در نقطه نقطه جهان برای دیپلماتهای اسراییل خواهد بود  وبه جرآت می توان گفت : صدای شکستن قفل های زندان ۷۵ ساله غزه بگوش می رسد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.