1402-08-17 17:30
850
0
87356
قاب‌هایی که ماندگار شد؛

همدلی روحانیون شیعه و سنی در سیل اخیر کلاله

سیلاب و طغیان رودخانه در شرق گلستان گرچه خسارت‌هایی برجای گذاشت اما جلوه‌های همدلی شیعه و سنی را بار دیگر در پایتخت اقوام به رخ کشید.

به گزارش «گلستان ما»، سیل همدلی بعد از سیدلاب در پایتخت اقوام تماشایی است، باد و باران و طغیان رودخانه گرچه سیلاب به راه انداخت اما جلوه‌های دیدنی همدلی را به رخ کشید تا قاب‌های ماندگار از وحدت شیعه و سنی متجلی شود.

همدلی روحانیون شیعه و سنی در سیل اخیر کلاله

سیلاب در شرق گلستان مسئولان امدادی و مردمی را بار دیگر برای کمک‌رسانی به خط کرد، شیعه و سنی هم در کنار هم قرار گرفتند و برای کمک به یکدیگر سر از پای نمی‌شناختند.

تصویر زیر یکی از همین جلوه‌های همدلی است که در حادثه سیل اخیر به ثبت رسید، در حالیکه خانه‌های مردم از گل و لای پر شده و منازل و وسایل خانه هم از این اتفاق مستثنی نیست اما شیعه و سنی بیکار ننشستند و خودشان هم دست به کار شدند تا هر چه زودتر آرامش و آسایش را به خانه‌های شان بیاورند.

بسیج همچنان پای کار سیل‌زدگان

امدادرسانی بسیجیان شهرستان کلاله به سیل‌زدگان کلاله ادامه دارد، سیل این مهمان ناخوانده گرچه باعث زحمت و مشقت مردم شد اما زیبایی‌های خاص خود را در حس نوعدوستی نمایان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه کلاله گفت: بسیجیان حوزه مقاومت ولایت شهرستان  کلاله با بیل در دست گرفتن به کمک سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان رفتند تا به این واسطه باری اندک از دوش مردم آسیب دیده این شهرستان بردارند.

 قاسم‌پور افزود: بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی منازل مسکونی شهروندان کلاله را از گل ولای پاک سازی کردند.


۷۲ میلی‌متر باران در کلاله بارید

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی گلستان گفت: بیشترین بارش باران ناشی از فعالیت سامانه ناپایدار از عصر روز گذشته تاکنون به میزان ۷۲ میلی‌متر در منطقه «صوفی‌چه» شهرستان کلاله به ثبت رسید.

محمود محمدقلی‌پور با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار از عصر روز گذشته وارد استان شد و با باد شدید فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: این سامانه بارشی به تدریج بر شدت فعالیت در جنوب شرقی و شرق استان از جمله آزادشهر، مینودشت، گالیکش و کلاله همراه با رعد و برق و بارش‌های شدید افزود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه سبب بارش باران و بروز سیلاب در برخی از مناطق شرقی استان شد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی در شهرستان کلاله، منطقه افرا تخته از توابع شهرستان علی‌آبادکتول، شهر آزادشهر، وطن از توابع آزادشهر، رامیان، خوش ییلاق و گنبدکاووس به ترتیب ۵۰، ۴۰، ۲۵، ۵۵، ۳۸، ۳۷ و ۶ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است.

محمدقلی‌پور افزود: موج دوم این سامانه ناپایدار از نیمه شب گذشته و از قسمت شمالی وارد استان شد و سبب بارش‌ در مناطق شمال آق‌قلا و گمیشان تا کوهپایه‌ها و ارتفاعات جنوبی شهرستان گرگان شد.

وی ادامه داد: در ایستگاه حیدرآباد گرگان ۲۵ میلیمتر و در شهر گرگان میزان بارش ۱۵ میلی‌متر ثبت شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.