1402-08-17 14:00
4193
3
87353
روایتی از موفقیت معلم بسیجی آزادشهری؛

جهادگری که رمز موفقیتش در گمنامی و دوری از منیت است

معلم جهادگر آزادشهری معبرهای متعدد خدمت برای خود باز کرد و عرصه خدمت‌اش محدود به سنگر علم و دانش نشد، او رمز موفقیت‌اش را در دوری از منیت می‌داند.

به گزارش گلستان ما، توجه به ظرفیت‌های مردمی و کشف استعدادهای محلات از «هادی سمیعی» معلم آزادشهری یک چهره فعال و شاخص ترسیم کرد تا در جشنواره مالک اشتر خوش بدرخشد، این معلم بسیجی عرصه خدمت را محدود به سنگر علم و دانش نکرد و عزم خود را جزم برای اینکه ثابت کند خواستن، توانستن است.

برای همین بود که با تلاش تیمی نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی از استعدادهای محله پای کار آمدند و با شناسایی نقاط ضعف و قوت به تدوین یک سند جامع برای هر گونه فعالیت در محله با نیاز سنجی آن پرداختند و برای برنامه‌های خود هدف‌گذاری کرده و درصدد بازخوردگیری از هر برنامه برآمدند، این نوع نگاه را سالها با چاشنی گمنامی و دوری از منیت پیش گرفتند و همین مولفه‌ها رمز موفقیت‌شان شد در ادامه گفتگوی مختصری با این معلم جهادگر بسیجی و برگزیده مالک اشتر بسیج انجام دادیم که ماحصل آن را می‌خوانید.

«گلستان ما»: خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید؟

«سمیعی»: هادی سمیعی پاقلعه هستم، 30 ساله، متأهل و دارای سه فرزند که در آزادشهر ساکن هستیم و حدود ۱۲ سال است که توفیق خدمتگزاری در عرصه معلمی را دارم و به عنوان مربی رزمی نیز در سطح استان فعالیت می‌کنم، در حال حاضر به عنوان مربی یک آکادمی فعال دفاع شخصی در آزادشهر هستم و تحصیلات بنده کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است.

 

«گلستان ما»: بسیج در زندگی شخصی شما چه تحولاتی ایجاد کرده است؟

«سمیعی»: از ابتدای سن کودکی وارد این مجموعه مقدس شدم و در این مجموعه رشد و موفقیت‌های زیادی کسب کردم و صاحب تجارب متعددی شدم.

در این مدرسه عشق از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای شخصی و گروهی بهره بردم و خیلی به دانش و یادگیری بنده کمک شد از جمله مدرس سواد رسانه، مربی دفاع شخصی نیروهای مسلح، مربی آموزش‌های عمومی بسیج و ... گوشه ای از آن بود.

 

«گلستان ما»: به عنوان یک معلم جهادگر نمونه، نقش بسیج را در به دست آوردن ‏موفقیت‌های‌تان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

«سمیعی»: با کسب تجارب و مهارت‌های مختلفی که در مجموعه بسیج بدست آوردم، توانستم در زندگی شخصی و کاری نیز موفق باشم، بالاخص در عرصه معلمی که نیاز است معلم در همه مهارت‌ها یک سر رشته‌ای داشته باشد.

 

«گلستان ما»: خصوصیت بارز فعالیت‌های شما که باعث این موفقیت در جشنواره بهترین‌های بسیج شده است را عنوان کنید؟

«سمیعی»: یکی از بارزترین خصوصیاتی که باعث موفقیت است، کار تیمی و گروهی،اخلاص،  ایثار و از خود گذشتگی اعضای تیم است که به فضل الهی این خصیصه در دوستان گروه و قرارگاه ما نهادینه شده و بدون هیچ منت و منیتی در کمک رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، جهادی و... در میدان هستند.

«گلستان ما»: چه اقدامات و فعالیت های شاخصی انجام داده اید؟

«سمیعی»: برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، با هم‌افزایی گروه‌های جهادی و فعالان مردمی محله امام حسن عسکری علیه السلام و تشکیل قرارگاه محله توانستیم با به هم پیوستن تلاش‌های اقشار مختلف به برنامه‌ها و دستاوردهای خوبی برسیم.

از جمله جشن برای پسران و دختران روزه اولی محله، پویش یلدای فاطمی که بسته‌های غذایی بین افراد کم‌برخوردار محله توزیع شد، پویش اطعام علوی که در عید غدیر با مشارکت مردمی طبخ خانگی انجام و در تمام شهرستان توزیع شد، پویش قربانی برای نیازمندان در عید قربان، پویش لوازم التحریر که بیش از یکصد بسته کامل کیف و لوازم التحریر تهیه و توزیع شد.

مسابقات متعدد و متنوع فرهنگی و هنری، نقاشی و زیبا سازی مدارس، مرمت خانه محرومان، پویش‌ها و چالش‌های مجازی، حضور موثر و کمک‌رسانی در سیل روستای قورچای آزادشهر، پخت و توزیع غذای گرم در مناسبات مختلف و ... از دیگر اقدامات ما در عرصه اقدام و عمل بود.

«گلستان ما»: برخی از فعالیت و برنامه‌های شما که آن را متمایز از سایر فعالیت‌های بسیجیان کرده است را بیان کنید؟

«سمیعی»: فعالیت‌هایی که در مجموعه ما انجام می‌شود حاصل خرد جمعی و بررسی در شورای محله است.

تشکیل بانک اطلاعاتی ظرفیت‌ها و استعدادهای محله، نقاط ضعف و قوت و تدوین یک سند جامع برای هر گونه فعالیت در محله با نیاز سنجی، هدف‌گذاری و بازخوردگیری از هر برنامه، رمز و عامل موفقیت محله ما است.

 

«گلستان ما»: اولویت شما در حیطه کاری چه هست؟

«سمیعی»: اولویت ما فعالسازی ظرفیت های مردمی، پرورش کادر جهادی و انقلابی و همگانی کردن شعار خدمت برای تحقق عدالت و پیشرفت است.

 

«گلستان ما»: برای آینده چه برنامه ای دارید؟

«سمیعی»: ضمن انجام با کیفیت‌تر و بیش از پیش برنامه‌ها و فعالیت‌های گذشته، قصد داریم کارگروه‌های تخصصی محله را از نظر کمی و کیفی گسترش بدهیم و ظرفیت‌های مردمی را احصاء و در حوزه‌های تخصصی بهداشت و درمان، علمی و آموزشی، فرهنگی و تربیتی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال زایی و ... به کار گیری کنیم.

 

 «گلستان ما»: چه مشکلاتی مانع پیشبرد اهداف شماست و چه صحبتی با مسئولین استان و شهرستان خود دارید؟

«سمیعی»: به جهت توانمند سازی مردمی در بحث اشتغال و راه‌اندازی کارگاه های کوچک یا خانگی نیاز به تسهیلات مختلف است، از جمله آموزش، تسهیلات بانکی کم بهره و ...

در بحث کمک عمرانی به خانواده‌های محروم نیز نیاز به تسهیلات یا تجهیزات و مصالح است، و در بحث عدالت خدمت رسانی نیاز به هم افزایی و پشتیبانی دستگاه های قادر بر پشتیبانی است که در همه این موارد انتظار است مسئولین استانی و شهرستانی بالاخص فرمانداران همت جهادی داشته باشند و ظرفیت‌ها رو کنار هم بیاورند.

در حال حاضر مسئول گروه جهادی شهدای گمنام آزادشهر ، مدیر قرارگاه جهادی محله امام حسن عسکری علیه السلام ، رییس شورای جهادی شهرستان آزادشهر و مسئول مجمع جهادگران استان گلستان و نماینده گروه های جهادی گلستان در مجمع جهادگران کشور هستم.   

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.