1402-08-10 12:24
993
0
87248
در میزگرد تخصصی ۱۳ آبان تاکید شد؛

عصبانیت استکبار جهانی از تربیت «نسل آرمانی»

داشتن جوانان مومن انقلابی، برگ برنده انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، این مولفه قدرت باعث عصبانیت استکبارجهانی از تربیت نسل آرمانی است.

به گزارش گلستان ما، میزگرد خبری ۱۳ آبان با محوریت «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» با حضور جمعی از کارشناسان سیاسی و فرهنگی و نخبگان گلستانی برگزار شد، که ماحصل آن به در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.      

کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در سیر تمدنی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در میزگرد تخصصی ۱۳ آبان گفت: داشتن جوانان مومن انقلابی برگ برنده انقلاب اسلامی در سیر تمدنی است و ۱۳ آبان یکی از مولفه‌های مهم در تثبیت نظام اسلامی و حذف طاغوت بیرونی و جریان استکباری از پهنه ایران اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی افزود: داشتن جوانان متعهد و مستعد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و سایر سطوح باعث شکوفایی انقلاب اسلامی شدند و این مسیر باعث عصبانیت دشمن شده است.

وی توضیح داد: انقلاب اسلامی با داشتن چنین منابع انسانی که در اوج بصیرت، دشمن‌شناسی و لحظه‌شناسی از ارزش‌های دینی وارد صحنه شده و می‌شوند در اوج عزت و اقتدار است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: خلق حماسه‌های مختلف از سوی جوانان در دوران دفاع مقدس، عرصه‌های سازندگی، علمی، هوافضا و ... کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در سیر تمدنی است.

دیلمی گفت: اگر امروز کانون خانواده را هدف گرفته برای این است که جوان انقلابی در دامان مادران پرورش پیدا نکنند.

حفر چاه‌های عمیق توطئه و خیانت آمریکا به مردم گلستان بود

 تاریخ‌نگار گلستانی گفت: حفر چاه‌های آرتزین از جمله توطئه‌های آمریکا در استان گلستان بود که عواقب آن را الان مشاهده می‌کنیم.

غلامرضا خارکوهی افزود: دولت آمریکا که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان است؛ در سال ۱۳۴۳ با تصویب لایحه کاپیتولاسیون با اعتراض امام (ره) دستور دستگیری امام را داد؛ این در حالی است که امام تنها در تریبون سخنرانی کرد و جنگ و آشوبی شروع نشد.

 وی افزود: آمریکا در ایران سابقه خوبی ندارد و موارد زیادی از دخالت‌ها و خیانت این کشور در ایران وجود دارد و کودتای ۲۸ مرداد علی‌رغم اینکه یک دولت ملی‌گرا به خواست مردم روی کار آمده بود؛ باز هم شاهد توطئه آنان بودیم.

 خارکوهی برای آشکارتر شدن جنایات آمریکایی‌ها در استان گلستان، اشاره‌ای به چاه‌های عمیق حفر شده در زمان ترومن داشت و گفت: حفر چاه‌های آرتزین در استان گلستان که در آن زمان شاهد بارش‌های فراوان و پرآبی در استان بودیم؛ توطئه آمریکا برای مردم این استان بود که با خالی‌شدن سفرهای زیرزمینی شاهد کم‌آبی و تنش‌های آبی در این استان هستیم.

امام(ره) کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران می‌دانست

تاریخ‌نگارانقلاب اسلامی گفت: امام(ره) کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران می‌دانست، فصل خونین مبارزه حضرت امام(ره) ۱۵ خرداد بود و اگر در جریان ۱۵ خرداد امام در زندان نبود رژیم پهلوی سقوط می‌کرد.

خارکوهی توضیح داد: امام(ره) در آن زمان در زندان بود و کسی در کشور توانایی رهبری این قیام را نداشت و لذا پس از یک هفته این قیام سرکوب شد.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی ادامه داد: امام(ره) تا فروردین سال ۱۳۴۳ در پیام‌هایی که با مردم داشت جنایات رژیم پهلوی را افشا می‌کرد.

وی گفت: کاپیتولاسیون موضوع ساده‌ای نبود و امام(ره) آن را سند بردگی ملت دانست چرا این لایحه در کشورهایی اجرا می‌شد که قوانین آن‌ها بسیار ساده بود و آمریکا آن قوانین را عقب‌مانده می‌دانست.

خارکوهی افزود: از مهر سال ۵۷ که حضرت امام (ره) از نجف اخراج شد و هیچ کشور اسلامی نپذیرفت که امام(ره) به آنجا برود مجبور به عزیمت به فرانسه شد و در مکاتبه این کشور با رژیم پهلوی بنا شد در این کشور بماند و تصور شاه این بود که می‌تواند امام (ره) محصور می‌شود و در فرهنگ غرب تفکرات امام (ره) زمین‌گیر می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اما در آنجا علاوه بر مصاحبه‌های مختلف به صورت تلفنی پیام امام (ره) به ایران مخابره می‌شد.

وی افزود: دانش آموزان در حمایت از انقلاب هر روز راهپیمایی می‌کردند و حتی معلمان نیز از آنها حمایت می‌کند و لذا شاهد هستیم که در انقلاب و پس از آن ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم.

خارکوهی تاکید کرد: در استان گلستان ۵۳۰ دانش‌آموز شهید داریم و بیشتر آن در وقایع دفاع مقدس نقش فعالی داشتند.

وی متذکر شد: در پایتخت نیروهای پهلوی وارد دانشگاه تهران شدند و ۶۵ دانش‌آموز که در آنجا تجمع کرده بودند به شهادت رسیدند.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی یادآور شد: ستون فقرات رژیم پهلوی آمریکا بود درست است رضا خان به کمک انگلیس کودتا کرده بود ولی پس از برکناری آمریکا، انگلیس و روسیه پسرش محمدرضا را به قدرت نشاندند.

خارکوهی بیان کرد: از انتصاب محمدرضا پهلوی به حکومت آمریکا دخیل بود و در ۲۸ مرداد آمریکا حکومت ملی مصدق را برکنار کرد و حکومت پهلوی را برقرار کرد.

وی افزود: چند روز مانده به انقلاب آمریکا می‌خواست در صورتی که بختیار نتواند انقلاب را سرکوب کند کودتا کند ولی درایت امام (ره) و آگاهی مردم باعث شد که این رژیم سقوط کند.

پرونده استکبار جهانی سراسر ظلم و جنایت است

پاکمنش کارشناس سیاسی نیز در میزگرد تخصصی ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی است، استکبار جهانی در مسائل مختلف همواره خلف وعده کرده و خیانت آنها در برجام با زیرپا گذاشتن تعهداتشان یک نمونه از موارد مصداقی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی برای دستیابی به استقلال پا به عرصه گذاشت و توطئه‌های دشمنان از همین جا شروع شد

این کارشناس سیاسی بیان کرد: امروز بزرگترین چالش آمریکا نفوذ منطقه‌ای ایران است و با تسری این فرهنگ، حالا جبهه مقاومت استکبار جهانی را به چالش کشیدند و رژیم صهیونسیتی را در محاصره قرار دادند.

پاکمنش گفت: هژمونی و سیطره جمهوری اسلامی در حال گسترش است و انقلاب اسلامی ایران نشان داده در حمایت از مظلومان هیچ وقت دنبال گرفتن امتیاز نبوده و نیست و فقط به عنوان وظیفه اسلامی از حق دفاع می‌کند.

 نسل انقلابی با منظومه فکری امام (ره) به بالندگی رسید

 رئیس فضای مجازی بسیج سپاه نینوا گفت: نسل آرمانی انقلاب اسلامی با منظومه فکری امام خمینی (ره) از گهواره‌ها به رشد و بالندگی رسیدند

رضا روشنی در میزگرد تخصصی ۱۳ آبان افزود: نسل آرمانی انقلاب اسلامی با منظومه فکری امام خمینی (ره) از گهواره‌ها به رشد و بالندگی رسیدند.

 وی بیان کرد: حماسه‌های بهمن ۱۳۵۷ و ۲۲ بهمن و دوران دفاع مقدس کارنامه‌های درخشان انقلاب اسلامی هستند شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم، شهدای امنیت برخاسته از نسل آرمانی است.

 روشنی توضیح داد: نسل آرمانی با نسل جدید باید پیوند داده شود که با استفاده از تکنولوژی جدید می‌توان نظم نوین جهانی را جلو برد

رئیس فضای مجازی بسیج سپاه نینوا تأکید کرد: جهان سلطه با محوریت آمریکا مطلقاً اهل پذیرش منافع دیگران نیست و خودش را کدخدا می‌داند در حالیکه رو به افول است و نشانه‌های آن امروز در سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود

 روشنی گفت: رسانه‌ها باید جنایات آمریکا را برای جامعه به‌ویژه نسل جوان برجسته کنند و در این راستا، رسانه‌های انقلابی باید روایت اول رویدادها و تحولات را مخابره کنند.

 وی تصریح کرد: پیشرفت ملت ایران از عدم سلطه‌پذیری بودن آن است و ملت ایران به قله نزدیک شده و سلطه‌پذیر نیست.


 

۱۳ آبان ماهیت ضد استکباری دارد

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان گفت: ۱۳ آبان ماهیت ضد استکباری دارد، ۱۳ آبان نقطه عطف انقلاب اسلامی است و وقتی دانشگاه به جریان انقلاب اسلامی پیوست لرزه به رژیم پهلوی افتاد.

مصیب عباسی افزود: آن چیزی که در تسخیر لانه جاسوسی شکل گرفته عقبه آن در در سال ۱۳۴۳ است، کسانی که سفارت آمریکا را تسخیر کردند راویان اول هستند.

عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان ادامه داد: دانشجویان از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های ایران در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند و افراد تاثیرگذاری در انقلاب اسلامی بودند و حتی مسئولیت مهمی از وزیر تا رئیس جمهور داشتند.

عباسی ابراز کرد: دانشجویان مرکز جاسوسی که قصد سرنگونی انقلاب را داشتند تسخیر کردند، دولت موقت آقای بازرگان با مشاور امنیتی کاخ سفیر در آن زمان دیدار داشت و دانشجویان درک کردند این مسیر انقلاب نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: نشان دادن ماهیت ضد استکباری یکی دیگر از موضوعات ۱۳ آبان است بیش از ۷۰ نفر در بیش از ۴۰۰ روز در اختیار دانشجویان انقلابی بود و روحیه انقلابی را نشان دادند.

عباسی ابراز داشت: مسیر پایداری انقلاب اسلامی را دانشجویان باید ببیند و ۱۳ آبان این پیام را دارد اگر می‌خواهید استوار باقی بمانیم باید پیوند بین دانشجو و ولایت فقیه برقرار شود، استواری امروز نتیجه عملکرد دیروز است و باید از آن درس بگیریم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.