1402-08-01 13:40
872
0
87107
فعالیت‌های کاندیداها زیر ذره‌بین؛

کتاب «باید و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی» تدوین شد

رئیس کل دادگستری گلستان از تدوین کتابچه «باید و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی» خبر داد و گفت: این کتابچه در اختیار ستادهای تبلیغات قرار می‌گیرد.

به گزارش گلستان ما، حیدر آسیابی امروز در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان با تاکید بر رصد فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی اظهار کرد: افرادی که در قالب فعالیت‌های  انتخاباتی، اقدامات مغایر امنیت ملی، مانند اختلاف و تفرقه‌افکنی قومی و مذهبی را انجام دهند، شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تبلیغات انتخاباتی تا پیش از اعلام زمان رسمی آن، غیرقانونی است و امیدواریم کسانی که قرار است برای قانونگذاری در مجلس نامزد شوند، از هم اکنون التزام به قانون داشته باشند.

آسیابی از تدوین کتابچه باید و نبایدهای تبلیغات اتخاباتی نامزدها خبر داد و گفت: پس از  اعلام احراز صلاحیت‌ها، در همایشی که با حضور همه نامزدها برگزار می‌شود این کتابچه در اختیار ستادهای تبلیغاتی نامزدها قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به جنایت‌های متعدد جنگی و بین‌المللی رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این جنایت‌ها ماهیت پلید این رژیم غاصب را آشکارتر کرد.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون هرگونه  فعالیت‌های انتخاباتی در قالب کمک‌های خیریه جرم است.

محمود اسپانلو افزود: دستگاههای نظارتی مکلف به رصد و گزارش این اقدامات به دادستانهای شهرستانها هستند .

وی تاکید کرد: افرادی که کاندیدا شدند نمی‌توانند کمک‌های خیرخواهانه به مراکز عمومی، مدارس و هیئت‌ها و مساجد داشته باشند و از مصادیق تبلیغات انتخاباتی است .

اسپانلو افزود: همچنین بر اساس قانون انتخابات، تخریب کاندیداها، جرم عمومی است و برای پیگرد آن نیاز به شکایت خود فرد نیست و در صورت گزارش نهادهای نظارتی به دستگاه قضایی، اعلام جرم می‌کنیم.

سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار گلستان هم گفت: سلامت انتخابات یکی از راهبردهای اصلی این حوزه  و  مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: ستاد امنیت انتخابات داریم که با نظر دستگاه‌های امنیتی و انتخاباتی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.