1402-07-30 18:27
283
0
87088
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان:

داوطلبین انتخابات خود را ملزم به رعایت قانون بدانند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان گفت: داوطلبین انتخابات باید بیش از دیگران خود را ملزم به رعایت چارچوب‌های قانونی بدانند.

به گزارش  گلستان ما، حمیدرضا بهمنی‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و نظارت بر تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی از جمله قوانین مهمی است که کلیه داوطلبان باید با آنها آشنایی کافی داشته باشند.

وی افزود: در کنار آشنایی با قانون، پایبندی و التزام عملی به قانون از جمله وظایف مهم یک داوطلب نمایندگی است.

رئیس هیئت نظارت استان با تاکید بر اینکه داوطلبین انتخابات باید بیش از دیگران خود را ملزم به رعایت چارچوب‌های قانونی بدانند، افزود: داوطلبانی که از هم اکنون و در جریان رقابت‌های انتخاباتی حریم‌های قانونی را نقض کرده و آنها را زیر پا می‌گذارند، شایستگی لازم را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نخواهند داشت.

بهمنی‌نژاد در ادامه با بیان جملاتی از حضرت امام خمینی(ره) گفت: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) «باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات، حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می‌شود»

رئیس هیئت نظارت استان همچنین در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت افزود: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، مبنا شرایط مندرج در قانون و انطباق آن با داوطلبان بوده و جایی برای سهم خواهی افراد و جناح‌های سیاسی نخواهد بود.

وی در همین رابطه افزود: شورای نگهبان و به تبع آن هیئت‌های نظارت، به فضل الهی و در موعد مقرر قانونی، به وظیفه شرعی و قانونی خود در رسیدگی به صلاحیت‌ها و صیانت از آراء مردم عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.