1402-07-20 10:49
749
0
86890
دمای هوا ۲۰ درجه سرد می‌شود؛

آماده‌باش گلستان در بارش‌های پاییزی

شدت گرفتن بارش‌های پاییزی در مناطق مختلف گلستان باعث شده تا دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان به حالت آماده‌باش درآیند.

به گزارش گلستان ما، بارش باران منطق مختلف استان گلستان را فرا گرفته است، نفوذ این سامانه ناپایدار علاوه بر کاهش محسوس دما موجب وقوع سیلاب هم می‌شود، شدت گرفتن بارش‌های پاییزی در مناطق مختلف گلستان باعث شده تا دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان به حالت آماده‌باش درآیند.

برف مهمان مناطق کوهستانی گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار در استان گفت: فعالیت این سامانه همراه با کاهش محسوس دما تا عصر امروز تداوم دارد و کاهش حدود ۲۰ درجه‌ای هوا دور از انتظار نیست.

امان‌محمد کمالی با اشاره به افزایش ابر، بارندگی و رعد و برق در پی نفوذ این سامانه ناپایدار در استان، متذکر شد: گلستان شاهد ریزش برف در مناطق کوهستانی نیز خواهد بود، آب گرفتگی معابر به ویژه در نواحی غربی و کوهپایه‌ای از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی از مردم خواست در این شرایط از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها حتما پرهیز کنند.

شهرداری گرگان همچنان پای کار

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری گرگان نیز از آماده‌باش تیم بحران این سازمان با توجه به اعلام وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه خبر داد.

مهستی قدس‌ولی گفت: نیروهای شهرداری گرگان در پی هشدار هواشناسی در آمادگی کامل قرار دارند.

پاسخگویی شبانه‌روزی سامانه ۱۱۲ هلال‌احمر به تماس‌های اضطراری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز گفت: نیروهای عملیاتی کاملا آماده هستند تا در صورت وقوع حوادث به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.

قاسم غریب‌آبادی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های امدادونجات هلال احمر افزود: مراکز امدادی و شعب در حالت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) با سرشماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری مردم است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.