1402-04-19 09:28
850
0
85660
در پی مطالبات جامعه کارگری؛

برنامه هفتم توسعه چکش‌کاری می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی حاضر شد و از نزدیک دغدغه‌های آنان را شنید.

به گزارش گلستان ما، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفری یک روزه  در  جمع تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی حاضر شد و از نزدیک دغدغه‌های آنان را شنید، گوش شنوایی که سبب شد تا جامعه کارگری را به آینده‌ای روشن امیدوار کند، با پیشنهاداتی که در این سفر ارائه شد قرار است برنامه هفتم توسعه چکش‌کاری شود و نتیجه و خروجی آن بتواند کام این قشر زحمتکش را شیرین کند.
مطالباتی که در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از علی حسین رعیتی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند به شرح ذیل است:

ده سنگی: بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنید
اصغر ده‌سنگی دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان گلستان گلایه‌های جامعه کارگری را با طرح دو سوال بیان کرد نخست اینکه چرا اعتبارنامه کانون کارگران ساختمانی صادر نمی‌شود و موضوع دیگر اینکه بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنید تا حقی از این قشر زحمتکش تضییع نشود، باید هر چه زودتر تکلیف مطالبات شفاف کارگران را روشن کنید.

روح‌الله تجری: حقوق ۸ میلیون تومانی کفاف زندگی کارگران را نمی دهد

روح الله تجری رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان نیز در این نشست از مسئولان خواست تا منافع کارگران را در برنامه توسعه هفتم لحاظ کنند و با ابراز انتقادات شفاف و بی پرده به وضعیت بغرنج قشر کارگر پرداخت و افزود: حقوق ۸ میلیون تومانی کَفافِ زندگی کارگران را نمی دهد ، به همین دلیل از نظر معیشتی در وضعیت مناسبی نیستند و با این میزان حقوق نمی توانند زندگی خود را تامین کنند.
تجری همچنین بر لزوم اصلاح حقوق و دستمزد کارگران تاکید کرد و گفت: تعیین دستمزد در شورایعالی کار، به غیر از سال گذشته، اغلب براساس قانون و واقعیت ها تعیین نشده است، برای تسریع در برگزاری جلسه جدید ، پیگیری شود.

طالبا: «معیشت و درمان» کارگران و بازنشستگان را دریابید
غلامرضا طالبا دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان در این نشست با اشاره به اینکه برنامه توسعه هفتم در برخی موارد زیرکانه تدوین شده است، گفت: موضوع سن برای کارهای سخت و زیان آور برداشته شود از طرفی استفاده از بانوان در مشاغل سخت ممنوع است.
وی همچنین خواستار افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان  در نیمه دوم سال شد و افزود: با توجه به تورم موجود در جامعه باید افزایش حقوق نیز لحاظ شود.
وی همچنین مشکل معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان را اولویتی مهم خواند و افزود: چرا باید سه بار حق بیمه از قشری که حداقل حقوق را دارد گرفته شود گرفتن حق بیمه اشتغال، حق بیمه بازنشستگی و بیمه تکمیلی از کسانی که عمر خود را با کمترین حقوق و مزایا صرف کردند اجحافی بزرگ است.


گرگیج: مصونیت کارگری در قانون سختی کار دیده نشده است
رسول گرگیج رئیس انجمن صنفی خدماتی استان گلستان ترجیح داد در این نشست از سختی‌های کار جامعه کارگری سخن بگوید و در ادامه گفت: در قانون سختی کار وقتی مصوبه ای تعریف می شود اجرای مصوبه نیازمند مکان اجراست، اگر بناست شغل سخت و زیان آور در کارگاهی اجرا شود و کارگر مصون باشد باید ابلاغیه برای کارفرما صادر شود در غیر اینصورت تغییری حاصل نشده و مشکلات همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

علی سلیمانی: مسئولان در حل مسائل کارگری و کارفرمایی دغدغه داشته باشند
مدیرعامل زنجیره گوشت جهان‌نما نیز در این نشست گفت: توجه به مسائل کارگری و کارفرمایی باید در صدر موضوعات قابل پیگیری مسئولان قرار بگیرد.
سلیمانی یکی از اصول روابط کار را در سه جانبه گرایی عنوان کرد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهمیتی برای این موضوع قائل نیست.
وی با ارائه پیشنهاداتی خواست که حتما نمایندگان وزارت کار در جلسات رسیدگی دانش آموخته حقوق باشند وتصریح کرد: اعضای حل اختلاف معمولا مصونیت قضایی و حقوقی دارند، نکته دیگر اینکه در سامانه جامع روابط کار اعضای رسیدگی کننده، هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف بتوانند به صورت همزان در جریان پرونده قرار بگیرند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.