1402-03-04 12:16
325
0
85080
دخترانی که با چاشنی مطالعه تکریم می‌شوند؛

«ریحانه‌النبی» رمز پویایی دختران گرگان

اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با همکاری نهادهای فرهنگی و حوزوی گلستان طرح مطالعاتی-تربیتی «ریحانه‌النبی» برای دختران این شهرستان اجرا می‌کنند.

به گزارش گلستان ما، در روزهایی که بسیاری از مدعیان دروغین حمایت از زن با نگاهی ابزاری و آلوده به برده‌داری نوین جایگاه زن را تا به نازل‌ترین سطح ممکن تنزل داده و آنان را مقاصد مطامع سیاسی خود کرده‌اند، گروهی از فعالان فرهنگی و تلاشگران عرصه فرهنگ در دارالمؤمنین گرگان در اندیشه تکریم و رشد دختران این سرزمین به دور از هیاهوی رسانه‌ای هستند.

مدیران مرکز افق امامزاده عبدالله (ع)، اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان و مؤسسات فرهنگی مذهبی در یک اقدام مشترک و با هم‌افزایی و همدلی با تدوین طرحی مبتنی بر رشد و تربیت فکری دختران جغرافیای سرزمین خود تلاش کرده‌اند تا گامی هر چند کوچک اما دقیق و موثر در این راستا بردارند.

این طرح تربیتی در دو مدل کوتاه‌مدت و بلندمدت برای دختران 12 تا 15 ساله طراحی شده است و علاقمندان می‌توانند در طرح کوتاه‌مدت تابستانه و یا طرح بلندمدت یک ساله شرکت کنند و با محوریت مطالعه کتب تعیین شده و سیر مطالعاتی مشخص با مبانی فکری و اندیشه‌ای نظام اسلامی و امامین انقلاب آشنا شوند و در حوزه‌های مختلف از جمله حفظ و تدبر قرآن، جریان شناسی و تاریخ معاصر نیز اندیشه‌های خود را با مبنای انقلاب تطبیق دهند و با مهارت‌های مرتبط با زندگی و سواد رسانه آشنا شده و به عبارتی گراها را با مرکز فرماندهی انقلاب چک می‌کنند.

این طرح مبتکرانه که در طرح‌واره خود با اهدافی از جمله خودشناسی، خودسازی و وارستگی اخلاقی دختران و همچنین پاسداری از اهداف انقلاب اسلامی، مهارت‌افزایی دختران متدین و انقلابی، افزایش توانمندی مقابله هوشیارانه با تهاجم فرهنگی و.... مطرح شده است جامعه هدف خود را دختران نوجوانی قرار داده است که حداقل دارای معدل 16 بوده و علاقمند به مباحث دینی و اخلاقی و مقید به نظم و اراده مطالعاتی باشند.

حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه که پس از اخذ مصاحبه و فرآیندهای مشخص به چرخه آموزشی و تربیتی این طرح اضافه می‌شوند از دیگر محسنات این طرح است که می‌تواند به غنا و اثربخشی آن کمک شایانی کند.

مربیانی که باید مطابق با مفاد طرح به صورت منظم و با جدیدترین داده‌ها و تحلیل‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی پاسخگوی ذهن پرسشگر جوانان و نوجوانان باشند.

به نظر می‌رسد حمایت از این گونه اقدامات فاخر، بی‌پیرایه که با نگاه فنی و کارشناسانه و در بستر تقویت اندیشه و مبانی فکری جوانان و نوجوانان میهن طراحی و برنامه‌ریزی شده و توسعه و گسترش آن به سایر جغرافیای کشور عزیزمان می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات و جهش بزرگ تربیتی در آینده و تربیت نسلی مومن، انقلابی و توانمند برای ساختن ایرانی آباد باشد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.