1402-02-29 22:09
1081
0
85015
فوری؛

«النگدره» گرگان بازگشایی می‌شود

بالاخره مطالبات مردمی جواب داد و مدیران شهری مجاب شدند تا به ممنوعیت تردد خودرو در محور النگدره با لحاظ مسائل زیست‌محیطی خاتمه دهند.

به‌ گزارش گلستان ما، چند سال است که دیگر خبری از اپیدمی کرونا نیست و همه چیز به روال قبل برگشته اما گویا این خبر هنوز به متولیان النگدره گرگان نرسیده است.

بسیاری از فعالان فضای مجازی و مردم شهر گرگان خواستار بازگشایی النگدره به عنوان محور تفریحی -جنگلی شدند؛ این مسئله باعث شد تا به سراغ مسئولین شهری برویم.

النگدره با لحاظ پیوست فرهنگی و زیست‌بوم جنگلی بازگشایی می‌شود

شهردار گرگان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: به زودی النگدره بازگشایی خواهد شد و تردد خودرو در این محور جریان خواهد داشت اما در آن مسائل زیست‌محیطی مد نظر قرار خواهد گرفت تا تردد خودرو به فضای این پارک جنگلی آسیب نزند.

سیدالنگی تصریح کرد: بازگشایی محور النگدره با لحاظ شدن پیوست فرهنگی، ورزشی و توجه به زیست‌بوم منطقه صورت می‌گیرد.

بسته بودن این محور تفریحی در حالی است که بسیاری از پارک‌های جنگلی مشابه النگدره مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد چراکه در آن استان‌ها؛ هیچ مسئولی به دنبال محدودیت برای مسافران و جلوگیری از تردد خودرویی مردم نیست.

مدیران شهری گرگان براساس مطالبات مردمی می‌گویند به زودی به ممنوعیت تردد خودرو در محور النگدره به لحاظ مسائل زیست محیطی خاتمه می‌دهیم.

زمینه تردد خودرویی فراهم شود/ ضرورت نظارت‌های اجتماعی در پارک جنگلی النگدره

محقق حوزه آسیب‌های اجتماعی در گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: با توجه به اینکه عموم مردم خواهان استفاده از فضای آرامش‌بخش طبیعت جنگلی النگدره هستند باید زمینه تردد خودرویی نیز فراهم شود.

طاهره رجبی با اشاره به اینکه پیاده‌روی در جنگل برای همه میسر نیست، افزود: بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند زمینه بازگشایی خودرویی در این محور فراهم شود.

وی توضیح داد: عدالت اجتماعی می‌طلبد عموم مردم از مزیت جنگل خدادادی بهره‌مند شوند این تقاضا از مسئولان متولی می‌رود که شرایط را برای حضور همگان ایجاد کنند.

محقق حوزه آسیب‌های اجتماعی در گلستان بر لزوم نظارت‌های اجتماعی در این پارک جنگلی تاکید کرد و گفت: نهادهایی مانند شهرداری، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی بسترهای تقویت روح و روان مردم را در این نقطه ایجاد کنند.

رجبی بیان کرد: گاها جولان افراد بدحجاب با پوشش زننده در پارک جنگلی النگدره دیده می‌شود که زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است، مسئولان باید سلامت معنوی و سلامت امنیت را بصورت توأم پیگیری کنند تا محیطی سالم و شاد برای خانواده‌ها ایجاد شود.

وی از نهادهای دیگری همچون آموزش و پرورش، ورزش و جوانان نیز خواست تا همراه با سایر دستگاه‌های فرهنگی و شهری پای کار بیایند و با راه‌اندازی ایستگاه‌های مشاوره خانواده، پرسش و پاسخ به شبهات جوانان، همچنین برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... نسبت به مطالبات مختلف مردم پاسخگو باشند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.