1402-01-31 10:03
541
0
84580
استاندار گلستان:

۸۰ درصد کانال «آشور» خلیج گرگان لایروبی شد

استاندار گلستان گفت: تاکنون لایروبی ۸۰ درصد کانال آشور خلیج گرگان انجام شده و مسیر لایروبی کانال‌ها با قوت ادامه می‌یابد.

به گزارش گلستان ما، علی‌محمد زنگانه در شصت و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و نشست صمیمی با فعالین اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: تاکنون لایروبی ۸۰ درصد کانال آشور خلیج گرگان انجام شده و مسیر لایروبی کانال‌ها با قوت ادامه می‌یابد و به دنبال آن هستیم که حق‌آبه خلیج از نکارود را احیا کنیم.

به گفته وی؛۸۰ درصد آب شیرین مازندران به دریا می‌ریزد و این مسئله را به عنوان یک مطالبه در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان دنبال می‌کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه سامانه صدور مجوزها راه اندازی شد، توضیح داد: تا کنون ۵ هزار و ۳۶ مجوز صادر شده و البته برای بیش از ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری استان نیز مجوز بی‌نام صادر شده است.

زنگانه با اشاره به اینکه بخش تولید به گردن همه ما حق دارد، بیان کرد: ما بر اساس فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی حرکت می‌کنیم اما متاسفانه عقب‌ماندگی‌های تاریخی در استان زیاد است.

وی گفت: در سال گذشته ۷۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۵۰۰ مصوبه تشکیل شد و بیش از ۷۰ درصد مصوبات اجرایی گردید که میزان اجرای مصوبات در سال قبل‌تر ۱۰ درصد بوده است

استاندار گلستان ابراز کرد: برای احیای خلیج گرگان می‌جنگیم و در عین حال به مطالبه‌گری شما نیازمندیم چرا که سلامت، محیط زیست و آینده مردم گلستان، مازندران، خراسان شمالی و حتی کشور ترکمنستان در گرو احیای خلیج است.

زنگانه گفت: گلستان، تامین‌کننده سفره مردم ایران در طول ۳۶ روز از سال است، تا به حال صرفا هزینه کرده‌ایم اما امروز ما به ازای این تامین، مطالبه‌گری داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.