1400-09-21 05:45
636
0
77487

400 هزار تن شیر در گلستان تولید می‌شود/ جایگاه هشتم گلستان در تولیدات دامی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه میزان تولید شیر استان ۴۰۰ هزار تن است،گفت: ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود و گلستان مقام هشتم کشور را در بخش تولیدات دامی دارد.

به گزارش گلستان ما، مختار مهاجر در خصوص آخرین وضعیت موجود در بخش دام استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان دامداران در بخش دام سبک و سنگین فعال هستند.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک، ۲۷۰ هزار راس بز و مابقی گوسفند ، ۲۸۰ هزار راس گاو دو رگ، ۳۳ هزار راس گاو اصیل، ۵۵۰۰ نفر شتر و ۲۰۰۰ راس گاو میش داریم که نیاز پروتئینی استان را تامین می کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه میزان تولید شیر استان ۴۰۰ هزار تن است، بیان کرد: ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود و گلستان مقام هشتم کشور را در بخش تولیدات دامی دارد.

مهاجر با اشاره به اینکه ۸۵ درصد نیاز دام باید از علوفه تامین شود گفت: ۶۴۹۲ تن به صورت متوسط در ۹ ماه گذشته در بین کارخانجات خوراک دام سبوس توزیع کرده ایم.

وی افزود: ۶۵ تا ۷۰ درصد دام های ما در استان پلاک کوبی شده است و ما موظفیم به دام های پلاک کوبی شده خوراک و کنسانتره تخصیص دهیم بنابراین دامداران عزیز حتما نسبت به پلاک کوبی دام های خود در اسرع وقت اقدام کنند.

مهاجر بر توسعه کشت ذرت علوفه ای برای تامین خوراک دام تاکید کرد و گفت: این محصول می تواند گزینه خوبی برای تامین خوراک دام باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.