1400-08-19 12:07
753
0
76972
مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان مطرح کرد؛

ضرورت تقویت نگاه کارآفرینی مولد در بین نوجوانان و جوانان

رضایی گفت: خلاقیت یکی از عوامل اصلی توسعه یک سازمان و جامعه است و این نیاز در حمایت از نوجوانان و جوانان توانمند منطقه و استان و کشور است.

محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در راستای این نگاه ابتدا باید مطرح نمود که جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت رو به جلو داشته باشد که روحیه کسب دانش و مهارت کارآفرینی مولد را در منابع انسانی خود تجهیز کند . یکی از راههای ایجاد ارزش در جامعه و سازمان این نگاه کاربردی است .

مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان ادامه داد: امروزه كه كار و فعاليت شكل تازه اي به خود گرفته است و به سوي خودكارفرمايي و خوداشتغالي در حركت است. كارآفريني و كارآفرينان نقش كليدي در روند توسعه و پيشرفت اقتصادي جوامع مختلف ايفا مي‌كنند.

پرضایی تاکید کرد: شرايط اقتصادي، صنعتي، اجتماعي و فرهنگي امروز كشور به گونه اي است كه حل مشكلات و تنگناها، الگوها و راه حلهاي جديد و متفاوتي را طلب مي كند.

وی افزود: تركيب جمعيتي جوان كشور، ضرورت ايجاد فرصتهاي شغلي و نيز نوسان بهاي نفت سه عامل عمده اي هستند كه موجب مي شوند سياستگذاران و تصميم سازان كلان كشور به منبع درآمد سهل الوصول ديگري به جز نفت بينديشند و بي شك آن منبع جز ابتكار، خلاقيت و نوآوري چيز ديگري نيست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه یک جوان صاحب ایده می تواند از طریق مراکز رشد و یا شتابدهنده ها مراحل رشد خود را بگذارند و در اشتغال خود و اطرافیان خود موفق باشد. نگاه به اقتصاد دیجیتال باید در دولتها تغییر کرده و تقویت شود .

رضایی ابراز داشت:خلاقیت یکی از عوامل اصلی توسعه یک سازمان و جامعه است و این نیاز در  حمایت از نوجوانان و جوانان توانمند منطقه و استان و کشور است و در واقع نیاز است که این روحیه از مدارس تقویت شود و دانش آموزان  از کارآفرینی و نوآوری درک درستی داشته باشند .

وی تاکید کرد: اكنون در عرصه جهاني، افراد خلاق، نوآور و مبتكر به عنوان كارآفرينان منشا تحولات بزرگي در زمينه‌هاي صنعتي، توليدي و خدماتي شده اند و از آنها نيز به عنوان قهرمانان ملي ياد مي شود. چرخهاي توسعه اقتصادي همواره با توسعه كارآفريني به حركت درمي آيد.

مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان ابراز داشت: در اهميت كارآفريني همين بس كه طي بيست سال (۱۹۸۰ - ۱۹۶۰) در يكي از كشورهاي جهان سوم (هند) تنها ۵۰۰ موسسه كارآفريني شروع به كار كرده‌اند و حتي بسياري از شركتهاي بزرگ جهان براي حل مشكلات خود به كارآفرينان روي آورده‌اند.

رضایی یادآور شد: فعالیت در این حوزه نیازمند یک عزم ملی در بین تمامی سه قوه کشور با نگاه به اسناد بالادستی است . اقتصاد مقاومتی ، بیانیه گام دوم و سایر مطالبی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند اگر به درستی عملیاتی شود قطعا بسیاری از چالش ها را براحتی خواهیم گذراند .

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.