1400-08-04 09:02
976
0
76717
دولت تدبیر امید به معلولان هم رحم نکرد؛

قطع مواجب معلولان در مراکز شبانه روزی گلستان

دولت تدبیر و امید که به دنبال حل مشکل آب خوردن مردم با برجام بود حتی به مستمری معلولان نیز رحم نکرد و خانواده های معلولان گلستانی می گویند 5 تا 6 ماه است که مستمری آنها قطع شده است.

به گزارش گلستان ما؛ مادرانی که ثانیه به ثانیه زندگی خود را به حسرت فرزند سپری کردند اما به دلایل مختلف از جمله علل ژنتیکی دچار فرزند معلول شدند امروز با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

آزمون برای این مادران سخت تر هم می شود چرا که علاوه بر آنکه باید مراقب رشد و سلامتی دیگر فرزندانشان باشد باید مراقب یک معلول باشند که نگهداری از آن یک کار شبانه روزی می طلبد.

به این واسطه گاهی این خانواده ها با وجود زخم های معیشتی بسیار مجبور می شوند که فرزندان خود را به مراکز شبانه روزی بهزیستی بسپارند، بسیاری از این خانواده ها امید آن را داشتند که رفته رفته دولت به آنها توجه بیشتری کند و بخش عمده ای از هزینه آنها را در راستای عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی متقبل شود.

در بین جامعه نیز این تصور وجود دارد که هزینه معلولان در مراکز شبانه روزی تمام توسط دولت پرداخت می شود ولی اصلا اینگونه نیست و پرداختی مستمری دولت به این خانواده ها حتی یک پنجم هزینه های نگهداری این کودکان، پوشاک و دارو و البسه هم نیست.

بسیاری از خانواده ها برای اینکه فرزندانشان را در این مراکز نگهداری کنند تا بتوانند به دیگر فرزندان و نوزادان خود برسند مجبور هستند که ماهانه بین 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنند و برای یک خانواده مستاجر و یا کارگر تقبل چنین هزینه ای به معنی آن است که باید سفره زندگانی خود را کوچکتر نگاه بدارد.

اینها دردهای مشترکی است که برخی از خانواده معلولان در مرکز شبانه روزی به ما بیان می کنند و از عملکرد دولت در قطع مستمری فرزندانشان گلایه دارد.

موضوعی که از سوی مدیرکل بهزیستی استان گلستان رد شد و بیان کرد که مستمری هیچ یک از این معلولان قطع نشده و اگر شما این افراد را به ما معرفی کنید پیگیر مشکلات آنها خواهیم بود اما پیگیری ما تنها در یک مرکز شبانه روزی نشان داد که حداقل 30 نفر از این خانواده ها از قطع مستمری معلولان گلایه دارند در دیگر مراکز نیز این اتفاق مشابه به صورت پراکنده وجود دارد.

حتی پیگیری های موردی ما در بهزیستی استان نشان داد که قطع این مستمری از مرکز صورت گرفته و علتی برای آن عنوان نشده است.

در خصوص علت قطع این مستمری ها نیز روایت های مختلفی عنوان شده است برخی بیان کردند که این مستمری ها به دلیل افزایش میزان حمایت های مراکز شبانه روزی بوده و برخی نیز می گویند که برای آنکه دولت بتواند با کسری بودجه به درخواست پشت نوبتی های متقاضی مستمری بهزیستی پاسخ دهد با ایرادات بنی اسرائیلی مثل نقض پرونده مستمری این معلولان را قطع کرده و پس از بررسی پرونده این افراد در پشت نوبت مستمری قرار می گیرند و به این شکل چرخشی در دریافت این مستمری ها به وجود می آید و اعتراض افرادی که سال ها پشت نوبت دریافت مستمری بودند کاهش پیدا می کند.

ولی هر آنچه است این اقدام دولت باعث شده که خانواده هایی که امروز فرزندانشان از معلولیت رنج می برند با رنج مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده نیز رو به رو باشند و در مسیر عدالت محوری این خانواده ها در آستانه سفر رئیس جمهور به استان گلستان انتظار دارند که به این مسئله رسیدگی شود.

برخی از نمایندگان استان گلستان نیز با پیگیری های ما در جریان مسئله هستند و خانواده های این معلولان انتظار دارند که در این مسیر پیگیری های جدی تری از سوی این مسئولان که به عنوان نماینده مردم اتفاق بیفتد.

اسامی برخی از این مددجویان نزد ما محفوظ خواهد بود و در صورت عدم اقدام مثبت در این زمینه از سوی مسئولان بهزیستی این موضوع را از متولیان امر در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.