1400-08-03 11:01
589
0
76700
مدیرکل انتقال خون گلستان تشریح کرد

شرایط اهدای خون پس از دریافت واکسن‌های کرونا/ افزایش اهدای خون گلستانی‌ها در مهر

بنی عقیل گفت: کسانی که واکسن برکت و سینوفارم را دریافت کردند هیچ معافیتی برای اهدای خون ندارند.

سید صادق بنی عقیل در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت:استان گلستان از نظر وضعیت ذخایره خونی نسبت به کشور شرایط بدی ندارد و میزان ذخایره خونی در استان گلستان به پنج روز رسیده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: با افزایش میزان  مصرف خون و فرآورده های خونی در چند روز گذشته ذخایره خونی در گروه هایO   مثبت و منفی و A منفی کاهش یافته است.

بنی عقیل یادآور شد: در مهر ماه آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوب بوده و استقبال بیشتری را از بانوان شاهد بودیم.

وی گفت: ۵.۶  درصد در مهر ماه بار اولی ها و بانوان نیز ۷.۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون بیشتری داشتند.

این مقام مسئول بیان کرد: در گرگان و غرب استان ۲۴.۹ درصد و در شرق استان ۹.۶ درصد میزان اهدای خون در مهر ماه نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان  تاکید کرد: در آبان ماه میزان مصرف خون و فرآورده های خونی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا می کند و لذا در  آبان باید مردم برای اهدای خون مراجعه بیشتری داشته باشند.

بنی عقیل در خصوص محدودیت های اهدای خون برای افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند، یادآور شد: کسانی که واکسن برکت و سینوفارم را دریافت کردند هیچ معافیتی برای اهدای خون ندارند و پس از دریافت واکسن می توانند اهدای خون داشته باشند اما افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک  را دریافت کردند باید ۱۴ روز پس از واکسناسیون برای اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.