1400-07-23 15:08
485
0
76537
امام جمعه گرگان:

آمریکا با ایجاد ناامنی در افغانستان به دنبال منفعت‌طلبی است

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به بمب‌گذاری هفته گذشته در نماز جمعه خان‌آباد افغانستان که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، گفت: این حمله از سوی عوامل آمریکایی و داعش و با هدف ایجاد ناامنی در منطقه صورت گرفت.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: آمریکا و عواملش تلاش دارند با این حرکات افغانستان را ناامن جلوه دهند و بار دیگر به آنجا بازگردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همچنین درگیر کردن کشورهای منطقه از جمله ایران، چین و روسیه به مساله افغانستان از دیگر اهداف این بمب‌گذاری بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: کسی که می‌خواهد از ناامنی داخل افغانستان سود ببرد، آمریکا است که به ظاهر از این کشور رفته، اما بدون شک آنجا را رها نخواهد کرد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: دولت طالبان که مدعی ایجاد حکومت در افغانستان است نباید به گروه ضد بشری داعش اجازه اجرای کارها و برنامه‌هایشان را بدهد.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت (۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول) سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) گفت: امام خمینی (ره) برای ایجاد همدلی و اخوت و تقویت اسلام این هفته را به عنوان "هفته وحدت" نامگذاری کرد.

هدف دشمن از بمب‌گذاری در نمازجمعه افغانستان ایجاد ناامنی در منطقه بود

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مهمترین مساله‌ای که همه مسلمانان باید به آن توجه کنند، وجود مشترکات زیاد بین این مذاهب است و باید مسایل حاشیه‌ای را کنار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: علما، متفکران، اندیشمندان، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مراجع جهان اسلام برای وحدت امت اسلامی با ایجاد گروهی در جلسات بین‌المجالس کشورهای اسلامی راهکار اساسی ارائه دهند که یکی از آن راهکارها می‌تواند، مجازات شدید کسانی باشد که دنبال تفرقه‌اندازی بین مسلمانان هستند.‌

امام جمعه گرگان همچنین به مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای نیروی انتظامی که حافظان نظم و امنیت هستند، گفت: این نیرو برای ایجاد امنیت و برقراری نظم تاکنون بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کرده است.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: یکی از دستگاه‌هایی که در گسترش عدالت و برقراری آن می‌تواند کمک کننده جامعه باشد، نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.