1400-07-01 10:37
1073
0
76243
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید انجام شد

نواختن زنگ مهر و مقاومت شکوفه‌های گلستان/ دانش‌آموزان کلاس اولی‌ و پیش‌دبستانی راهی مدرسه شدند

مراسم روز غنچه‌ها و شکوفه‌های استان گلستان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مهر و مقاومت آغاز شد.

به گزارش گلستان ما، آئین بازگشایی مدارس برای روز غنچه‌ها و شکوفه‌های استان گلستان امروز پنج‌شنبه اول مهرماه 1400 ساعت هشت صبح در دبستان شهید گل‌محمدی روستای توشن انجام شد، دانش‌آموزان کلاس اولی‌ و پیش‌دبستانی راهی مدرسه شدند.

قرار است مراسم نمادین زنگ مهر و زنگ نماز شنبه سوم مهرماه ساعت هشت صبح در هنرستان نمونه دولتی سرداران شهید روستای محمدآباد انجام شود.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان چندی پیش اعلام کرده بود کلاس‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستاهای استان از ابتدای مهر بصورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

حق شناس با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۹۰ درصد معلمان گلستانی دوز اول واکسن را دریافت کردند، گفت: ۶۵ درصد معلمان نیز هر دو دوز را دریافت کردند.

وی میانگین ورود واکسن به این استان را بیش از متوسط کشوری دانست و ابراز خرسندی کرد که روند واکسیناسیون در گلستان به خوبی در حال انجام است.

بر اساس دستورالعمل اعلام شده وضعیت بازگشایی مدارس بر اساس درجه بندی و گروه بندی خواهد بود گروه یک که شامل مدارس روستایی و عشایری هستند کلاسها به صورت حضوری برگزار می‌شود و برنامه ریزی شده کلاسهای روستایی که تعداد دانش آموزان بیش از 30 نفر است به صورت زوج و فرد در کلاس درس حاضر شوند.

به مرور زمان و پس از واکسیناسیون کامل در استان قرار است مدارس شهری نیز بازگشایی شوند در حال حاضر با شروع سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه شهری به صورت حضوری نیست فقط هنرستانها و کارگاه های مهارتی به صورت حضوری بازگشایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه مدارس ابتدایی امروز میزبان ۴۳ هزار کلاس اولی در گلستان است، گفت: دانش‌آموزان بر اساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدرسه رفتند.

احسان گوهری راد از حضور ۳۸۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: ۲۳ هزار معلم در استان گلستان به تعلیم و تربیت دانش آموزان خواهند پرداخت.

به گزارش گلستان ما؛ رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان نیز پیرامون بازگشایی مدارس گفت: همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس در استان گلستان و گرگان به صدا درآمد و تعداد 8 هزار و 300 دانش آموز به مدرسه رفتند.

بهجت تربتی نژاد افزود: تمامی مدارس روستایی طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش میزبان حضور دانش آموزان هستند و از اوایل آبان مدارس شهری بر اساس تصمیمات جدید وزارت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی میشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.