1403-08-03 10:48
41
0
91855
مدیر مؤسسه پژوهشی بتا مطرح کرد:

بزرگنمایی اقدامات رژیم صهیونیستی با رسانه

تحلیلگر فضای مجازی و داده کاو کلان داده‌ها گفت: در کشور ما رسانه در میدان نیست اما رژیم اشغالگر فعالیت‌های خود را از طریق رسانه و فضای مجازی بزرگنمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، محسن فینی زاده در نشست زنده با موضوع داده کاوی شبکه‌های اجتماعی در جنگ غزه و لبنان و جنایات صهیونیستی‌ها گفت: آنچه در فضای رسانه‌ای و شبکه اجتماعی در خصوص طوفان الاقصی رخ داد حائز چند نکته بود که نکته اول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌جای اینکه در بستر میدان باشند خارج از میدان بودند.

مدیر مؤسسه پژوهشی بتا با اشاره به نقش رسانه در اطلاع‌رسانی گفت: شبکه‌های اجتماعی در حوزه محور مقاومت تأخیر زیادی دارند که باید آن را جدی گرفت؛ ما بعد از سه روز متوجه شهادت یحیی سنوار شدیم و این که شهید سنوار یک شهید میدانی بود.

تحلیلگر فضای مجازی در ادامه گفت: در کشور ما رسانه در میدان نیست اما رژیم اشغالگر فعالیت‌های خود را از طریق رسانه و فضای مجازی بزرگنمایی می‌کند، ما در ساختار رسانه‌ای و نسبت آن با محور مقاومت به‌جای اینکه آفندی عمل کنیم در حوزه پاسخگویی هستیم.

فینی زاده افزود: جریان انقلاب نسبت به رویدادهای میدان عقب است، اگر ما داده‌های شبکه‌های اجتماعی را نگاه کنیم آن‌چه در رسانه می‌بینیم برعکس نشان داده است و مواضع رژیم اشغالگر خیلی بیشتر از وقایع نمایش داده می‌شود اما اوضاع لبنان و غزه آنچه واقعیت دارد نشان داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی جنگ ۳۳ روزه را بیشتر ازآنچه بود نمایش دادند؛ فضای رسانه‌ها شکست حزب‌الله را در پی داشت اما آنچه در جنگ ۳۳ روزه اتفاق افتاد برعکس بود و ضربات سنگینی به مواضع رژیم اشغالگر وارد آمد.

تحلیلگر رسانه و فضای مجازی گفت: در فضای رسانه ما نتوانستیم حزب‌الله و جبهه مقاومت را به مخاطبان و قشر عمومی جامعه معرفی کنیم؛ ما در فضای مجازی و رسانه در ترسیم حادثه، زمان حادثه و رویداد حادثه عقب هستیم و نتوانستیم حقایق را به عموم مردم برسانیم.

فینی زاده افزود: آن‌چه ما در حوزه مقاومت به آن ذوق می‌کنیم با آنچه با آگاهی عمومی رساندیم عقب هستیم، ما باید اتفاقات موجود در غزه و رویدادها را به خوبی اطلاع‌رسانی کنیم و آن‌چه اتفاق می‌افتد را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق منابع معتبر دریافت و منتشر کنیم.

وی در ادامه گفت: رژیم اشغالگر قدس نتوانسته است از طریق زمینی وارد لبنان شود، امروز سهم غزه و لبنان در بین گفتگوهای ما چقدر است؟ ما باید در یک گروه شبکه اجتماعی در این خصوص گفتگو انجام دهیم و موضوع غزه و لبنان را یادآوری کنیم.

تحلیلگر رسانه و فضای مجازی با اشاره به شناخت مخاطب خود گفت: ما باید در گفتگوهای خود از مخاطب شناخت داشته باشیم و مظلومیت غزه را به اطلاع برسانیم، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در خدمت میدان باشند و در شبکه‌های مجازی گفتگو انجام شود و بازنمایی پیروزی اتفاق افتد.

وی گفت: ما از طریق ارتباط با افراد ساکن در لبنان، منابع فارسی و عربی جبهه همسو و دنبال کردن افراد همسو در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم مغلوب هجمه رسانه‌ای قرار نگیریم و با استفاده از ظرفیت رسانه همسو می‌توانیم محتوا سازی انجام دهیم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

تحلیلگر فضای مجازی با اشاره به تفکر نسل خاکستری گفت: این نسل نگاه متفاوتی به جنگ دارند که ما باید با موضوع انسانیت تفکر این نسل را همسو با خود کنیم.

وی افزود: کسی که اهل رسانه است باید با منابع رسمی ارتباط برقرار کند و اخبار معتبر را به اشتراک بگذارد، اخبار لبنان را باید از منابع رسمی حزب‌الله دریافت کرد.  

وی با اشاره به عقب بودن ما در توییتر فارسی گفت: ما در این فضا تنوع محتوایی نداریم اما رژیم اشغالگر تنوع خبری و محتوایی دارد و در این شبکه اجتماعی عقب هستیم.

مدیر موسسه پژوهشی بتا با انتقاد از فعالیت در فضای اینستاگرام گفت: این شبکه اجتماعی با رویدادها تغییر می‌کند و منابع آن‌ها تولید می‌شود که در این زمینه عقب هستیم، تنوع دفاع نداریم و کانال‌های رژیم اشغالگر با تنوع خبری در حال تخریب حزب‌الله لبنان هستند.

وی گفت: ما باید با تولید محتوا تصویر مظلومیت فلسطین، فیلم‌های اصابت موشک به قلب حیفا و منابع اصلی را منتشر کنیم.

فینی زاده با تأکید بر اینکه باید محتوا روی مخاطب تأثیرگذار باشد افزود: هر مطلبی را هر جا نباید منتشر کرد و باید اول مخاطب خود را بشناسیم بعد محتوای تولیدی را به اشتراک بگذاریم.  

وی در پایان گفت: امیدوارم شبکه اجتماعی در خدمت میدان و حتی جلوتر از میدان باشد.

منبع: صبح زاگرس

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.