1403-05-31 07:24
137
0
91117
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان عنوان کرد:

اربعین تمرین مسئولیت‌پذیری و مردمی‌سازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اربعین تمرین مسئولیت‌پذیری و مردمی‌سازی برای گسترش فرهنگ اسلام است تا این فرهنگ به صورت جهانی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما، علی خلیلی، عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام دستورات خداوند و اهل بیت (ع) دستورات تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی است، اربعین برای مردم تمرین مسئولیت‌پذیری و مردمی‌سازی برای گسترش فرهنگ اسلام است تا این فرهنگ به صورت جهانی شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ غربی فرهنگ منفعت‌طلبی و خودخواهی و غرور است، تصریح کرد: فرهنگ اربعین در مقابل این فرهنگ غلط ازخودگذشتگی و ایثار را نمایان می‌کند.

گرزین با اشاره به اینکه فرهنگ اربعین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در تمام جهان در حال گسترش است، افزود: اربعین تمرین به میدان آوردن مردم و فرهنگ نقش آفرینی مردمی برای مدیریت جهانی حکومت امام زمان (عج) تا در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) سربازان ایشان آمادگی مدیریت جهانی را داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به رشد و گسترش روز افزون مراسم اربعین در طول چندسال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدوداً ۳۵۰ هزار نفر بازدیدکننده در خیابان اربعین گرگان داشتیم که امسال پیش‌بینی ما این است که حداقل ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش بازدیدکننده وجود داشته باشد.

وی با اشاره به رشد تعداد مواکب خیابان اربعین گرگان از ۱۱۰ موکب در سال گذشته به ۱۷۰ موکب، افزود: این رشد نشان می‌دهد که امسال حداقل شاهد حضور جمعیت ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزارنفری در گرگان خواهیم بود.

به‌گفته وی، امسال در سرتاسر استان گلستان بیش از ۴۰۰ موکب مردمی تا روز اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

گرزین با اشاره به راهپیمایی روز اربعین در سراسر استان، افزود: جمع مسیرهای پیاده روی استان بیش از ۱۳۳ کیلومتر است که طولانی‌ترین مسیر مربوط به شهرستان گالیکش از گلزار شهدای گمنام تا امام زاده یحیی بن زید گنبد به طول ۳۳ کیلومتر است و بعد از گالیکش طولانی‌ترین مسیر متعلق به شهرستان مینودشت تا امامزاده یحیی بن زید گنبد به مسافت ۲۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه شلوغ‌ترین اجتماع اربعینی حسینی امسال را در امام زاده یحیی بن زید گنبد شاهد خواهیم بود، افزود: امسال هم‌زمان با تجمع حدود ۲۰ هزارنفری عزاداران حسینی در امام زاده یحیی بن زید به‌صورت هم‌زمان در بیش از ۲۲ نقطه استان پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه خیابان اربعین گرگان با برپایی ۱۷۰ موکب طولانی‌ترین مسیر متشکل از مواکب دلدادگان اربعینی حسینی خواهد بود، گفت: این مواکب با همکاری ۸۰ مجموعه در مرکز استان از ساعت ۱۷ الی ۲۳ فعالیت خواهند کرد که این موکب‌ها متشکل از ۱۳۰ موکب پذیرایی و ۵۰ موکب فرهنگی است.

وی یادآور شد: از ۱۷۰ موکب دلدادگان اربعین حسینی که در گرگان خدمت‌رسانی می کنند پنج موکب مربوط به روستاهای شهرستان گرگان است.

گرزین در پایان به اینکه خدمات پلی‌کلینیک نیمه‌تخصصی در خیابان اربعین به مردم ارائه خواهد شد، افزود: این برنامه کاملاً به صورت مردمی برگزار خواهد شد که یکی از نکات قابل توجه خدمت‌رسانی ۲۰ موکب از دهه هشتادی‌ها و نودی ها است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.