1402-07-18 23:08
826
0
86866
مدیرکل صمت گلستان:

نمایشگاه تخصصی فرش و تابلوفرش گلستان دایر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نمایشگاه تخصصی فرش و تابلوفرش گلستان از ۱۸ الی ۲۱ مهر پذیرای علاقه‌مندان است.

درویش علی حسن‌زاده در گفتگو با گلستان ما ضمن اشاره به افتتاح نمایشگاه تخصصی فرش و تابلوفرش گلستان اظهار کرد: این نمایشگاه از امروز ۱۸ تا ۲۱ مهر پذیرای علاقه‌مندان است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به طبقه اول فروشگاه «اسکای‌مون» از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: تولیدکنندگان فرش دستباف گلستان که همگی بومی استان هستند در وسعت نمایشگاهی حدود ۴۵۰ مترمربع و ۱۷ غرفه تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

 حسن‌زاده افزود: این فرصتی برای شناخت بیشتر مردم از فرش دست‌بافت استان است.

 وی فرش دست‌بافت را فرش اصلی گلستان دانست و افزود: بحث ترویجی نیز دنبال می‌کنیم تا خانواده‌هایی که امکان آن را دارند به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای از آن استفاده کنند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ابراز داشت: این ظرفیت‌ها را کنار هم آوردیم تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شناخت بیشتری از شرایط هم پیدا کنند، در بحث عرضه فرش دست‌بافت و معرفی آن این نمایشگاه امیدواریم اثربخش باشد و برای حمایت از این صنعت اصلی استان پای‌کار هستیم.

 حسن‌زاده افزود: عموماً بافت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارد فرش ترکمن است و باتوجه‌به اقتضای بازار بخشی از عزیزان در مناطق غیرترک به سمت تابلوفرش رفتند و آموزش‌های فی و حرفه‌ای به‌ویژه در یک دهه گذشته سپری کردند تا بستری برای تولید تابلوفرش رقم بخورد.

 وی گفت: برخی نیز در این استان سرمایه‌گذاری کردند و به‌صورت محدود غیر از فرش دست‌بافت تولیداتی دارند که در این نمایشگاه عرضه می‌کنند

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.