1402-04-03 12:39
634
0
85475
رئیس صمت گلستان مطرح کرد:

احیای ۶۲ واحد صنعتی راکد گلستان در دولت سیزدهم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ۲۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به ۶۲ واحد صنعتی  در استان گلستان را احیا کردیم.

به گزارش گلستان ما، درویش‌علی حسن‌زاده در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: میزان تسهیلات به واحد‌های صنعتی در ساله جاری هنوز مشخص نشده ولی اولویت دریافت این تسهیلات در ساله جاری مربوط به پرونده‌هایی است که در سال گذشته تشکیل شده و هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ کارمزد کمتری ارائه می‌شود ولی شرایط خاصی برای دریافت آن وجود دارد، تسهیلات به واحد‌های صنعتی عموماً از محل منابع داخلی بانک‌ها پرداخت می‌شود و کارمزد آن ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

حسن‌زاده با اشاره به گلایه واحد‌های صنعتی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ تأکید کرد: هر وزارتخانه با دو یا سه بانک در خصوص تبصره ۱۸ انعقاد قراداد کرده و براساس قرارداد پرونده‌ها به بانک‌های عامل ارجاع می‌شود.

وی ابراز داشت: سال گذشته در بخش صنعت و معدن و تجارت نزدیک به ۴۰۰ میلیادر تومان جذب اعتبار داشتیم و به واحد‌های تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در سال گذشته بانک‌های عامل یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه داشتند و  ۲۵ تا ۳۰ درصد منابع بانک‌ها را در استان واحد‌های صنعتی دریافت کردند.

حسن‌زاده تأکید کرد: یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی در استان فعالیت دارد، سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم که  موانع فعالیت واحد‌های صنعتی بررسی شود، فراخوانی در این زمینه صادر شد تا بتوانیم در کارگروه رفع موانع تولید مسائل آن را بررسی کنیم.

وی افزود: عمدتاً این مشکلات واحد‌های صنعتی در سه تا چهار دسته مثل منابع مالی، فرسودگی تجهیزات، مشکلات مدیریتی و مشارکت‌ها بود.

این مقام مسئول افزود: از ۲۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به ۶۲ واحد صنعتی در استان گلستان را احیا کردیم و  ۶۱۵ کارگر با احیای این واحد‌های صنعتی برگشت به کار داشتند.

حسن‌زاده افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ۷۰ واحد صنعتی که کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت داشتند انجام شد تا میزان تولیدات  ما افزایش یابد.


انتهای خبر/۴۲۰۴

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.