1401-12-14 05:45
942
0
83865
ژست نهال‌کاری در روز درختکاری چاره کار نیست؛

خزان وعده‌های مسئولان در بوستان 4 هزار شهید گلستان/ بی‌توجهی منابع‌طبیعی به ثروت ملی!

مسئولان باید کار اصولی انجام دهند و به جای ژست نهال‌کاری در یک روز خاص از سال؛ تدابیری برای نگهداری از ثروت ملی در طول سال داشته باشند.

به گزارش گلستان ما، بلاتکلیفی چندین و چند ساله بوستان چهار هزار شهید استان گلستان در شهرستان آق‌قلا در سایه بی‌توجهی مسئولان شهری و استانی قصه پردردی است که هنوز مرهمی برای درمان آن پیدا نشده است، خزان وعده‌های مسئولان حال و روز این ثروت طبیعی را هر روز بدتر می‌کند و قابل تامل آنکه ایام درختکاری هم توجه متولیان را به این نقطه تمرکز نداد! 

در سال ۱۳۹۳ برای توسعه فضای سبز در آق‌قلا، زمین ۲۱ هکتاری برای ایجاد بوستان انتخاب شد تا بتواند علاوه بر پوشاندن فقر کمبود فضای سبز در شمال استان، منطقه تفرجگاهی برای مردم باشد.

در نقشه جامع این بوستان که به نام چهار هزار شهید گلستان مزین است، امکاناتی همچون سالن اجتماعات و همایش‌ها، نمازخانه، خیابان‌بندی‌ها، آلاچیق‌ها و ... گنجانده شد اما نه تنها این فضاهای ترسیمی ایجاد نشده بلکه هم اکنون اثری از درختان غرس شده هم نیست.

زمان احداث بوستان، مسئولان وقت باید برای آبیاری درختان؛ یک چاه حفر می‌کردند که این امر اتفاق نیفتاد و هر روز شاهد نابودی این بوستان هستیم.

اما در سال‌های گذشته قول احیاء این بوستان توسط منابع طبیعی گلستان داده شد اما اجرایی نشد ولی به نابودی این بوستان هر سال نزدیکتر شدیم.

مردم این شهرستان انتظار دارند که مسئولان کار اصولی را انجام دهند و به جای ژست‌های نهال‌کاری در یک روز خاص از سال؛ تدابیری برای نگهداری آن‌ها در طول سال داشته باشند.

انتظار مردم از مسئولین استانی و شهرستانی این هست به این بوستان رسیدگی شود و یاد و نام شهدا موجب افزودن ارزش کار و عمل کاشت درخت و نهال می‌شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.