1401-12-01 08:15
1401
0
83675
طنز تناقض آمار گوشتی در 24 ساعت به روایت رسانه‌های گلستان؛

وقتی معاون و رئیس جهاد کشاوری گلستان به توافق نرسیدند!

در روایتی از رسانه‌های استانی؛ روز گذشته معاون جهاد کشاورزی گلستان؛ گوشت قرمز منجمد را بین 130 تا 150 هزار تومان قیمت داد و امروز رئیس این سازمان قیمت گوشت منجمد را 10 هزار تومان گرانتر اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما، در روایتی از رسانه‌های استانی؛ اقلام تنظیم بازار در استان گلستان هنوز پای خود را به میادین عرضه باز کرده در همان محل تصمیم‌گیری «سازمان جهاد کشاورزی» دچار نوسان قیمت شد.

روز گذشته محمدرضا جامی مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان در گفتگو با ایرنا اعلام کرد «توزیع ۴۲۱ تُن گوشت منجمد قرمز با قیمت ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان با هدف تنظیم بازار و دسترسی راحت خانوارهای ساکن استان به این ماده غذایی آغاز شد» و امروز محمد برزعلی رئیس این سازمان در خبری که بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت اعلام کرد که «قیمت گوشت منجمد گوسفند به قیمت ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و قیمت گوشت منجمد گوساله هم به قیمت ۱۴۸ تا ۱۶۷ هزار تومان تعیین شده که بین مردم توزیع می‌شود».

و حالا طنز ماجرا این جاست؛ چطور می‌شود از مسئولانی که هنوز بر سر قیمت اقلام به توافق نرسیدند انتظار نظارت جدی بر بازار داشت، نظارت بر قیمت‌ها از پشت میز و تریبون کنترل نمی‌شود مسئولان باید در این مقطع حضور جهادی و میدانی داشته باشند و حواس‌شان باشد که با تناقضات آماری جو روانی جامعه را آسیب نزنند.

 

 

اینکه منشاء آمارهای متناقض از کجا سرچشمه می‌گیرد و با چه تدبیری از تریبون بیان می‌شود سوالی است که ذهن مردم را درگیر خود می‌کند، البته این افت و خیز قیمت در بازار نه فقط در آمارها بلکه در کف میدان هم قابل تامل و سوال‌برانگیز است، وقتی نظارت جدی نیست و حرف از تشدید نظارت‌ها چندان مصداق پیدا نمی‌کند.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در خصوص آمارهای متفاوت قیمت گوشت در بازار گفت: رسانه‌های استان در انتشار قیمت گوشت خبر را به صورت کامل درج نکردند، همه چیز روشن و شفاف است، جدولی تعیین شده که انواع قیمت گوشت قرمز منجمد در آن مشخص و به اطلاع مردم رسانده شده است، از رسانه‌های استان انتظار می‌رود خبرهای اقتصادی را صحیح و به‌روز منتشر کنند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.