1401-11-24 05:00
591
0
83570
گام به گام با بزرگترین طرح وزارت نیرو در گلستان؛

عملیات آبرسانی از نرماب تا گنبدکاووس 40 درصد پیشرفت کرد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان از پیشرفت 40 درصدی عملیات خط انتقال آبرسانی از سد نرماب تا گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش گلستان ما، داود گیلک با اشاره به طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی استان گلستان اظهار کرد: سدنرماب بزرگترین طرح وزارت نیرو در استان گلستان توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال اجراء است.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین آب شرب شهرها و روستاهای نوار مرزی عنوان کرد و افزود: این سد با حداکثر نیاز آبی 1800 لیتر بر ثانیه و برای جمعیتی بالغ بر 550 هزار نفر است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: بخش اعظم تامین آب شرب طرح مذکور به عهده سد نرماب است که پس از تصفیه در مخزن 50 هزار مترمکعبی ذخیره و از طریق خط انتقال به قطر 1200 میلیمتر به شهرها و روستاهای نوار مرز انتقال می‌یابد.

گیلک افزود: خرید و اجرای خط انتقال اصلی آبرسانی از محل سد نرماب تا شهر گنبد کاووس با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از طریق ماده 56 توسط شرکت تولیدی صنعتی فراسان در دست اجراء بوده که در حال حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی است.

وی بیان کرد: احداث تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و تکمیل مخزن ذخیره 50 هزار مترمکعبی از دیگر برنامه‌های این شرکت برای طرح موصوف است که پس از تخصیص اعتبار کافی، اجرای آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.