1401-09-22 08:01
657
0
82606

رصد یلدایی بازار گلستان/ 26 آذر آغاز مانور نظارتی برای بلندترین شب سال

همانطوری که نظارت و رصد بازار یلدا به گفته مسئولان متولی در این روزها تشدید می‌شود، اظهارنظرهای اقتصادی و نوسان قیمت‌ها نقل محافل مردمی است، حالا باید منتظر بود و دید این نظارت‌ها و جریمه کردن‌ها چقدر بازدارندگی در سطح بازار ایجاد می‌کند؟.

به گزارش گلستان ما، در بزرگترین شب سال هم نقل محافل و مجالس بحث اقتصادی است، گعده‌های طولانی شب‌نشینی یلدا بهانه‌ای برای آغاز یک گفتگوی خانوادگی می‌شود هر چقدر هم خانواده‌ها می‌خواهند در این شب صرفا درباره خودشان بزنند اما به ناچار باب گفتگو به سمت مسائل اقتصادی هدایت می‌شود همه اینها حاکی از آن است که باید رصد بازار با نظارت جدی‌تری انجام شود.

* نظارت‌ها برای بروز کمترین تخلف در سطح بازار است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه نظارت بازار شب یلدا مانند سنوات گذشته در این ایام تشدید می‌شود، گفت: پایش و نظارت‌ها خصوصا بر روی محصولات بخش کشاورزی فعال است تا کمترین تخلف در سطح بازار اتفاق بیفتد.

حسین پهلوانان با بیان اینکه نظارت به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: برنامه‌های گشت و نظارت مشترک به شکل ویژه در مرکز استان در دستورکار است.

وی توضیح داد: جلساتی با مجموعه صمت و دستگاه های نظارتی داشتیم تا در گشت‌های رصد موازی کاری نشود به همین منظور گشت‌های مشترک تقویت خواهد شد، تقسیم بندی کار انجام گرفته است، نظارت بخشی که مربوط به جهاد کشاورزی است را به اتفاق اتاق بازرسی اصناف پیگیری می‌کنیم.

* مانور نظارتی شب یلدا از 26 آذر

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: نظارت بازار شیرینی و آجیل به عهده صمت است به طور مشترک با صنف مربوطه نظارت و بازرسی را داریم.

پهلوانان با بیان اینکه از 26 آذر تشدید نظارت بر بازار شب یلدا با مانور نظارتی شروع می شود، ابراز کرد: نظارتها در دو نوبت صبح و عصر از مراکز عرضه انجام می گیرد.

به گفته وی؛ ملاک رصد و نظارت، ارائه فاکتورهایی است که از میدان بار صادر می شود مراکز عرضه باید تعرفه 30 درصدی را رعایت کنند، در این حین اگر تخلف گرافنروشی، کم فروشی و احتکار مشاهده شود حتما برخورد می‌شود و افراد متخلف به مراجع نظارتی معرفی می‌شوند.

*پایش بازار شب یلدا با 19 تیم نظارتی انجام می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: شهرستان‌هایی مانند گرگان و گنبد که وسعت بالاتری دارند نظارت‌ها بیشتر است، دو یا سه تیم نظارتی صبح و عصر گشت زنی می‌کنند اما در شهرهای کوچکتر یک تیم نظارتی بازار شب یلدا را رصد می‌کند.

پهلوانان با اشاره به اینکه پایش بازار شب یلدا با 19 تیم نظارتی انجام می شود، اظهار کرد: گلستان یک استان تامین و تولیدکننده است و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم، میزان کالا به وفور است، یکسری میوه‌ها و محصولات که از استان‌های دیگر وارد استان می‌شود با میادین هماهنگی لازم صورت گرفته و مشکلی از نظر تامین نیست.

وی در خصوص نوسان قیمت‌ها با توجه به عرضه و تقاضا گفت: معمولا وقتی تقاضا بیشتر می شود قاعدتا عرضه کم می شود در این میان ممکن است قیمت ها افزایش پیدا کند.

محدودیتی در عرضه کالا وجود ندارد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان توضیح داد: کالاهایی مانند مرغ، تخم‌مرغ، هندوانه، پرتغال، نارنگی و سیب که در شب عید بیشتر مورد استفاده است، تغییرات خاص قیمتی نداشیم البته ممکن است در شب‌های آینده به دلیل تقاضای بیشتر به صورت محسوس افزایش قیمت وجود داشته باشد.

پهلوانان گفت: قدرت خرید مردم کم شده از لحاظ اقتصادی چون توان خرید پایین آمده این نظارت ها برایشان شاید شبیه شعار باشد اما همکاران ما مشغول هستند و نظارت کافی و لازم را دارند.

وی گفت: وضعیت بازار نشان می دهد در این چند وقت از نظر کالایی محدودیتی نداریم حتی مرغ زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص اینکه برخورد با متخلفان آیا بازدارنده است، بیان کرد: وظیفه ما نظارت است کسانی که در بازار مرکتب تخلف شوند پرونده های قضایی برای‌شان تشکیل و به مراجع نظارتی ارجاع و بر اساس قوانین و مقررات با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.