1401-09-21 11:27
536
0
82595
وقتی مهارت به مرحله شکوفایی می‌رسد؛

هیجان یادگیری در هنرستان کشاورزی دختران نوده‌خاندوز/ اشتغالزایی با بیان «فوت کوزه‌گری»

ظرفیت‌های مهارت‌آموزی که فراهم باشد یادگیری به مرحله شکوفایی رسیده و بستر اشتغال و کارآفرینی مهیا می‌شود، لذت و هیجان یادگیری برای فراگرفتن «فوت‌وفن کوزه‌گری» در دومین هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی دختران دیدنی است.

به گزارش گلستان ما، هنرستان‌های شبانه‌روزی کشاورزی برای کیفیت‌بخشی آموزش در کنار مهارت پا به عرصه فعالیت گذاشتند تا علاوه بر دوره‌های آموزشی، مهارتی و ترویجی نسبت به توانمندسازی مهارتی و زمینه‌های اشتغال کشاورزی قوت بگیرد فراگیران در این هنرستان نهایتا مدرک دیپلم تولید گیاهان دارویی را دریافت می‌کنند

در راستای تولیدی کردن هنرستان‌های کشاورزی، کشت گیاهان دارویی در این هنرستان شبانه‌روزی در حال انجام است و هنرجویان با نحوه قلمه زدن، آشنایی خواص گیاهان دارویی، روش کشت و ... فوت‌و‌فن کوزه‌گری را از نزدیک آشنا می‌شوند.

تولید زعفران به روش گلخانه‌ای در سال تحصیلی جدید در این هنرستان آغاز شده است در راستای این درس کارآفرینی زعفران‌کاری توسط فراگیران با راهنمایی مربیان انجام می‌شود.

هنرجویان این هنرستان که از یادگیری مهارتی به هیجان فراگیری رغبت بیشتری پیدا کردند می‌گویند به خوبی مهارت‌های لازم برای کشت گیاهان دارویی را یاد گرفتند، این رشته برایشان جذاب است و امید بیشتری برای اشتغالزایی دارند.

*تجربه کارآفرینی برای دستیابی به درآمدزایی

یکی از مربیان این هنرستان می‌گوید: کاشت زعفران به صورت ایروپونیک یا هواکش را انجام دادیم تا ببینیم چقدر محصول می‌دهد و نتیجه کار چه می‌شود.

وی می‌افزاید: در یک دوره 40 روزه اعم از خرید زعفران، تمیز کردن آن، و فضاسازی محیط برای کشت این محصول شروع کردیم، اکنون به مرحله ساقه دهی رسیده و هفته آینده به گل می‌نشیند.

این مربی هنرستان توضیح می‌دهد: تکمیل سازه گلخانه در حال احداث در این هنرستان نقش مهمی در توسعه گیاهان دارویی و درآمدزایی می‌تواند داشته باشد.

وی؛ تکمیل فوندانسیون گلخانه را از برنامه‌های جدی برشمرد و ادامه داد: دانش آموزان در این فضا و بستری که مهیا شده کارآفرینی را به خوبی تجربه می‌کنند.

به گفته وی؛ کشت و تولید بیش از 15 محصول گیاهی و باغی؛ این هنرستان را پویا و خودکفا کرده است، اینجا یک مجتمع کار و دانش و فنی و حرفه‌ای است با توجه به فضای مناسبی که در اختیار داریم کشت و کار گیاهان دارویی را انجام می‌دهیم.

فراگیران وقتی فصل برداشت می‌شود از تماشا و چیدن دسترنج خود لذت می‌برند، و این شادی و نشاط در چهره آنها کاملا مشهود است.

* کلید اشتغال با کاربردی کردن رشته‌های مهارتی

کوهساریان مدیر آموزش و پرورش آزادشهر نیز از کاربردی کردن رشته‌های مهارتی خبر داد و گفت: گلستان دومین هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی دختران در کشور را دارد.

وی افزود: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم که رشته‌های مهارتی را در این هنرستان کاربردی کنیم، اعتقاد داریم استقلال مدارس زمینه شغلی را برای فراگیران فراهم می‌کند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.