1401-06-24 08:07
296
0
81542
سرخط مهمترین اخبار 23شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

برپایی جشن عاطفه‌ها در 360 نقطه استان گلستان

فارس نوشت: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گلستان گفت: امسال در آستانه بازگشایی مدارس تعداد ۳۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان اماده جمع اوری کمک های مردمی در جشن عاطفه ها برای دانش اموزان نیازمند هستند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گلستان در حاشیه توزیع بسته های لوازم التحریر و معیشتی بین دانش آموزان نیازمند در دبستان بیگ زاده شهرستان گنبدکاووس توسط نیکوکار گنبدی حاج محمد شهرکی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تسریع در توزیع کمک های  مردمی جمع اوری شده و توزیع عادلانه از جمله مهمترین موضوعات کمیته امداد بوده تا بتوانیم این کمک ها را به تمامی نیازمندان به طور مساوی و یکسان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: تعداد ۳۶۰ مرکز نیکوکاری در محلات مختلف استان گلستان اماده جمع اوری کمک های مردمی برای دانش اموزان نیازمند بوده و کمک های جمع اوری شده در همان محله و یا منطقه بین نیازمندان توزیع می شود.

امنیت غذایی در شرایط بحرانی است که اهمیت می یابد

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت گفت: امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی بسیار مهم است و برای بالا رفتن ضریب امنیت غذایی چاره ای جز خودکفایی نداریم.

مهاجر معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور در همایش طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان گلستان گفت: مهم‌ترین اصل برای کشور تولید و امنیت غذایی و تامین کالا‌های اساسی بسیار مهم است و برای بالا رفتن ضریب امنیت غذایی چاره‌ای جز خودکفایی در مواد غذایی اساسی نداریم.

او افزود: طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور، به عنوان یک اقدام مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با جدیت اجرا می‌شود.

مهاجر با اشاره به اینکه این طرح به پیشنهاد و تاکید و دستور مقام معظم رهبری مطرح شده گفت: ما وظیفه داریم در سراسر کشور آن را با جدیت دنبال کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.

برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز در این همایش گفت: برنامه‌های ما در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها بر افزایش کمی و کیفی محصولات گندم و کلزا با در اختیار قرار دادن بذر و‌کود مرغوب متمرکز شده است.

او افزود:با توجه به بحران غذایی دنیا، رسیدن پایداری تولید محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انحلال سازمان پنبه و دانه‌های روغنی، صنعت نساجی را بر باد داد

 ایسنا نوشت: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با انحلال سازمان پنبه و دانه های روغنی، گلستان از استان ملقب به طلای سفید به واردکننده تبدیل شد، گفت: متأسفانه در آن زمان با برچیدن این سازمان از گلستان هیچ یک از سیاسیون، مذهبیون و فرهیختگان استان واکنشی نشان ندادند.

علیرضا مهاجر پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور در همایش جهش دیمزارها و کشت پاییزه استان گلستان اظهار کرد: در ۳۰ سال گذشته بیشترین دغدغه‌ام را بر روی امنیت غذایی گذاشتم با این حال برخی از مسئولان این نگاه بنده را مورد تمسخر قرار می‌دادند اما پس از تحولات جهانی و جنگ اوکراین و روسیه تازه برخی از مسئولان به فکر این مسئله افتادند.

وی افزود: گرچه مسئله امنیت غذایی از نگاه برخی از مسئولان دور ماند اما خوشبختانه مقام معظم رهبری به این مسائل توجه دارند و در سخنرانی های اقتصادی خود حتماً به موضوع امنیت غذایی می پردازند و به جرأت می‌توان، گفت اگر نگاه تیزبینانه ایشان نبود شاید در برخی از مسائل با مشکل مواجه می‌شدیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از انحلال سازمان پنبه و دانه‌های روغنی، بیان کرد: متأسفانه عده‌ای به بهانه کوچک‌سازی دولت، هر جایی که مولد بودند را حذف کردند که یکی از این سازمان‌ها سازمان پنبه و دانه های روغنی گلستان بود و در آن زمان با برچیدن این سازمان از گلستان هیچ یک از سیاسیون، مذهبیون و فرهیختگان و مردم عادی استان گلستان واکنشی نشان ندادند.

روایت ترکمن‌های اهل سنت گلستان از راهپیمایی اربعین: عاشق این تبار محترمیم

ایرنا نوشت:  غیرقابل وصف، دریای خروشان و نمایش وحدت مسلمان، گوشه‌ای از توصیف ترکمن‌های اهل سنت گلستان از راهپیمایی اربعین در کربلا است؛ کاروان ۴۰ نفره‌ای که برای شرح عظمت حضور میلیونی مسلمانان چاره‌ای جز بغض و گریه نداشت.

روایت ترکمن‌های گلستان از کنگره جهانی اربعین شنیدنی است؛ همه اعضای این کاروان نگاه متفاوتی به این راهپیمایی دارند اما یک نکته در میان حرف های همه آن ها مشترک است که "اگر توفیق داشته باشیم حتما سال آینده هم به کربلا می رویم".

کاروان زائران اهل سنت گلستان بعد از سفر یک هفته‌ای به کربلا امروز (چهارشنبه) وارد گنبدکاووس شد. تعدادی از اعضای این کاروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بخشی از عظمت حضور میلیونی عزاداران حسینی از هر قومیت و مذهبی را در قالب پیاده‌روی اربعین روایت کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.