1401-06-06 11:01
1044
0
81379
در فقدان صنایع تبدیلی؛

ابریشم تولیدی گلستان به نام استان‌های دیگر تمام می‌شود

فرماندار مینودشت ایجاد صنایع تبدیلی را در کاهش نرخ بیکاری موثر خواند و گفت: در بخش نوغانداری اگر صنایع تبدیلی فراهم باشد چرا پیله در این شهرستان بالاترین تولید را داشته باشد اما ابریشم تولیدی ما در آمار تولیدات استان‌های دیگر قرار بگیرد.

به گزارش گلستان ما، محمد تقی قزلسفلی صبح امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژهای عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی هفته دولت و جلسه شورای اداری شهرستان مینودشت که با حضور سید محمد دهنوی معاون اقتصادی استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های مینودشت در حوزه گردشگری، کشاورزی بسیار بالاست، این شهرستان قطب گردشگری و کشاورزی استان است، در نوغانداری رتبه اول استان و سوم کشوری را دارد اما توجه کافی به این شهرستان نشده است.

فرماندار مینودشت از افتتاح 133 پروژه طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: مجموع اعتبار طرح‌های اقتصادی، اشتغالزایی و عمرانی شهرستان ۲۵۲ میلیارد تومان است. از این تعداد ۷۴ طرح عمرانی با اعتبار ۱۸۶ میلیارد تومان و ۵۹ طرح اقتصادی، اشتغالزایی با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هفته دولت برای 132 نفر اشتغال ایجاد می‌کند در خصوص طرح‌های شاخص این شهرستان افزود: یکی از طرح‌های عمرانی ساخت مدرسه نیکان با اعتبار ۹ میلیارد تومان است که اول مهر امسال به بهره برداری می‌رسد. همچنین چمن مصنوعی ورزشگاه اقبالی با اعتبار ۷ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قزلسفلی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های شاخص هفته دولت، بهسازی و آسفالت از مسیر روستای قلعه قافه به روستای وامنان با اعتبار ۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: به منظور تامین روشنایی و تامین سیم و کابل شهر دوزین یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، عملیات اجرایی شبکه توزیع آب شهرک شهید فخیم زاده با اعتباری بالغ بر3 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

قزلسفلی از کلنگ زنی درمانگاه تخصصی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حوزه طرحهای اقتصادی و اشتغالزایی، طرح نما چوب گلستان با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان با 15 نفر اشتغال در هفته دولت انجام می شود.

به گفته وی؛ تولید و پرورش گیاهان گوشتی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان و اشتغالزایی 10 نفر، محمد پلاست با اعتبار 9 میلیارد تومان و اشتغالزایی 9 نفر اشتغالزایی، بازارچه صنایع دستی هم 7 میلیارد تومان با 15 نفر اشتغالزایی، بهربرداری از بخش NAC بیمارستان فاطمه الزهرا (س)4  میلیارد تومان و گازرسانی به روستای گرگیج آباد قلمی 2 میلیارو 700 میلیون تومان از دیگر طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت است.

فرماندار مینودشت در بخش دیگر سخنانش گفت: شهرستان مینودشت پتانسیل های زیادی در حوزه گردشگری، نوغانداری، کشاورزی، ورزشی، معدن زغال سنگ و ... دارد اما در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: اگر به آمار سال 1395 مراجعه شود نرخ بیکاری شهرستان مینودشت 28 درصد بوده است.در این شهرستان در همه زمینه ها پتانسیل اولیه برای درآمد زایی فراهم است اما از بستر و صنایع تبدیلی خبری نیست قدمت این شهرستان خیلی بالاست اما به حق واقعی خود دراین سالها نرسیده است.

به گفته قزلسفلی؛ 80 درصد مردم از بیکاری جوانان، معشیت و اقتصاد نابسامان گله مند هستند. چرا با وجود نعمت ها و استعدادهای بکر مردم در رنج و بیکاری و معیشت بسر می برند.

قزلسفلی افزود: ظرفیت های ما در حوزه گردشگری، کشاورزی بسیار بالاست قطب گردشگری و کشاورزی استان هستیم در نوغانداری رتبه اول استان و سوم کشوری را داریم اما تجه کافی به این شهرستان نشده است.

وی تاکید کرد: مینودشت در استان قطب گردشگری محسوب می شود چون از 6 روستا گردشگری دو روستای ساسنگ و قلعه قافه مربوط به شهرستان مینودشت است.

وی گفت: ما زمینه جذب سرمایه گذار داخل استان و کشوری را فراهم کردیم! پیشنهاد ما این است که شورای هماهنگی در بین فرمانداران شرق استان ایجاد شود تا سرمایه گذاران بر اساس ظرفیت هر شهرستان جذب شوند.

فرماندار مینودشت ایجاد صنایع تبدیلی را در کاهش نرخ بیکاری موثر خواند و گفت: در بخش نوغانداری اگر صنایع تبدیلی فراهم باشد چرا پیله در این شهرستان بالاترین تولید را داشته باشد اما ابریشم تولیدی ما در آمار تولیدات استان‌های دیگر قرار بگیرد.

وی گفت: در حوزه گردشگری ورزشی، تله کابین، سایت بین المللی پرواز پارا گلایدر ظرفیت فراهم است اما امکانات بخصوص امکانات ورزشی خیلی کم و صفر است.جوانان ما در زمینه های ورزشی استعداد بالایی دارند اما سالن تمرین وجود ندارد.

فرماندار مینودشت به سفر غیررسمی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مینودشت اشاره کرد و گفت: در نشستی که با وزیر اقتصاد داشتیم در مورد ضرورت تسریع تکمیل سد نرماب چهل چای با تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز که قبلا قرار بود در مدت سه سال تامین اعتبار شود توافق شد.

قزلسفلی افزود: همچنین واریزعوارض ارزش افزوده معادن زغال سنگ روستای تخت مینودشت توسط شرکت بهره‌بردار که در سمنان قرار دارد پیگیری شود.

وی همچنین از پیگیری و تخصیص اعتبارات ویژه برای انجام زهکشی اراضی کشاورزی مینودشت، کمک به احداث کارخانه ریسندگی نخ ابرایشم تسریع در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به ۶ واحد نیمه فعال صنعتی و احداث یا تکمیل برخی واحدهای اقامتی و پذیرایی خبر داد.

قزلسفلی گفت: وزیر اقتصاد برای تحقق این درخواست‌ها قول مساعد داد که برخی از آنها توسط زیرمجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و برخی نیز از طریق ۲ وزارتخانه صمت و نیرو پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.