1401-06-03 11:28
590
0
81339
مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

بیش از 370 موکب حسینی دایر می‌شود/ خدمت‌رسانی به زائران 3 روز بعد از اربعین ادامه دارد

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی بیش از 370 موکب حسینی در داخل کشور، مرزهای چندگانه عراق، سامرا، کاظمین، کربلا و نجف خبر داد و گفت: خدمات‌رسانی به زائران در مرز مهران سه روز بعد از اربعین ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمد نوروزپور پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برپایی موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران که در شبستان حضرت رسول (ص) امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه پررنگ‌تر از سال‌های گذشته به میدان آمده است بیش از 370 موکب حسینی برای ارائه خدمت به زائران در داخل کشور، مرزهای چندگانه عراق، سامرا، کاظمین، کربلا و نجف دایر می‌شود.

وی افزود: دو سال از خدمت‌رسانی به زائران حسینی و استقرار موکب‌ها محروم بودیم، با تدبیر دولت سیزدهم در انجام واکسیناسیون عمومی؛ بیماری کرونا کنترل شد و امسال برنامه‌های ماه رمضان و محرم خیلی پرشور برگزار و در حال انجام است.

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برخی موکب‌داران امروز و فردا در کشور عراق مستقر می‌شوند، گفت: با برنامه ریزی که امروز انجام می‌شود موکب های حسینی در مرز مهران نیز برقرار خواهد شد.

نوروزپور با بیان اینکه خدمت‌رسانی در مرز مهران تقویت می‌شود از مساعدت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه خبر داد و گفت: مرز مهران مهمترین مرز ایران است بیش از 62 درصد مردم مرز مهران را برای خروج از کشور و برگشت به داخل انتخاب می‌کنند .

وی از مهمترین دلایل استقبال زائران در انتخاب مرز مهران را نزدیکی به کربلا و خدمت‌رسانی بهتر عنوان کرد و افزود: این روزها تردد در مرز مهران به اوج خود می‌رسد.

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: عمده کارهایی که در مرز مهران و در موکب‌های حسینی انجام می‌شود برنامه‌های فرهنگی، طبخ غذا و اسکان زائران است.

نوروزپور ادامه داد: وضعیت جوی در مرز مهران و کشور عراق بسیار گرم است که وسایل سرمایشی برای رفاه حال زائران در موکب ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به زائران 3 روز بعد از اربعین ادامه دارد، گفت: با توجه به تردد بسیار بالای زائران از مرز مهران برنامه‌ریزی شده است ستادها و موکب‌ها بعد از مراسم اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران دایر باشد.

 

* سلیمانی‌فرد: مواکب جاماندگان حسینی در شهرهای 14 گانه گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز در این جلسه گفت: 20 موکب اربعین از استان گلستان در سامانه عتبات عالیات ثبت شده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد از راه‌اندازی مواکب جاماندگان حسینی در شهرهای 14گانه گلستان خبر داد و افزود: این موکب‌ها با همکاری هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه در سراسر استان دایر می‌شود.

وی همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده و سواره خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان در مسیر مشهدمقدس قرار دارد و زائران حسینی بعد از زیارت اربعین مشرف به زیارت امام رضا (ع) می شوند اصحاب وقف در خدمت‌رسانی فعال هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.