1401-06-02 09:06
555
0
81320

«دارویار» به کمک کمبود دارو آمد/ روند کمبود دارویی نزولی شد

حدود یکماه است بازار دارویی در استان گلستان به مخاطره افتاده، داروخانه‌داران می‌گویند این اتفاق به دلیل کمبود سهمیه است و نمی‌تواند نیازهای مردم را به طور کافی برآورده کند، حالا طرح دارویا به مدد رفع این مشکل آمده است.

به گزارش گلستان ما، کمبودهای دارویی خصوصا در بخش آنتی‌بیوتیک، سوسپانسیون، سرم و ... باعث شده مردم در مراجعه به داروخانه‌های گلستان دست خالی برگردند، نیازهای درمانی بیماران به دلیل سهمیه‌بندی نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند، اجرای طرح دارویار برای رفع این مشکلات به مدد مردم آمده و خبرهای خوشی در انتظار است.

تعدادی از داروخانه‌داران گلستان نیز از کمبود سهمیه استان گلستان گلایه دارند پاسخ شرکت‌های پخش دارو به این سوال هم این است که دارو به میزان سهمیه داده می شود و این در حالی است که نیاز مردم برای دارو تامین نمی شود و این اتفاق حدود یکماه مردم را درگیر خود کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص کمبود دارو در استان گفت: زمانی که دارو دچار کمبود می شود متاسفانه تبعات آن گریبانگیر استان می شود.

پانیذ صدرایی با اشاره به عدم همخوانی تولید و تقاضا در بخش دارو بیان کرد: برای تولید یک فرآورده دارویی علاوه بر مواد اولیه دارویی که جزو مواد اصلی است یکسری مواد جانبی و بسته بندی لازم است که اگر یکی از این عوامل دستخوش هر گونه اشکال در تولید شود قطعا آن فرآورده تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی افزایش نرخ تورم و قیمت تمام شده نهایی دارو را از دلایل کمبود دارویی برشمرد و افزود: بر اساس اعلام تولیدکنندگان قیمت دارو با مصوبه کمیسیون قیمت گذاری همخوانی نداشته است و این اتفاق کمبود دارویی را در کشور و به تبع آن در استان رقم زده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه طرح دارویار برای جبران کمبود دارو به اجرا درآمده است، افزود: با فعال شدن این طرح کمبود دارو از 100 قلم به 78 قلم کاهش پیدا کرده است.

به گفته صدرایی؛ میزان تولید دارو در مرداد افزایش پیدا کرده است از طرفی آزادسازی فرآورده های دارویی سبب شده بعد از آزمایشات نهایی و ادواری در کارخانجات این مشکل برطرف شود در شهریورماه جاری فرآورده های دارویی وارد بازار خواهد شد و کمبود در این بخش جبران می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.