1401-05-28 00:03
627
0
81246
آموزش و پرورش خواهان استرداد سهم گلستان از اردوگاه مازندران شد؛

سهم گلستان در تملک مازندران/ غربت دانش‌آموزان همسایه در مشهدمقدس

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان خواهان استرداد سهم گلستان از اردوگاه مازندران شد و گفت: در مشهد اردوگاهی به نام مازندران وجود دارد که گلستان از آن منتفع نیست، دانش‌آموزان گلستانی برای رفتن به زیارت امام رضا (ع) هیچ مکانی در شهر زیارتی ندارند.

به گزارش گلستان ما، سیدرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ساختمان اردوگاه مازندران در مشهد متعلق به مازندران است و فقط آنها از این مجموعه منتفع می شوند، این در حالی است که زمین برای دو استان شمالی مشترک بوده و باید سهم گلستان را بدهند تا بتوانیم در اسکان دانش آموزان به منظور سفر زیارتی به مشهد مقدس اردوگاه بسازیم.

وی توجه به سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب را مبنای حرکت آموزش و پرورش خواند و افزود: تحصیل، تهذیب و ورزش از دیگر مواردی است که دانش‌آموزان بر آن تمرکز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه 10 رویکرد در زمینه تحصیل دانش آموزان تعریف شده است، ابراز کرد: تمامی معلمان مدارس ابتدایی در مدارس گلستان مشخص و ساماندهی شدند.

نظری با تاکید بر اینکه تمامی فعالیتها در مدارس باید رویکرد قرآنی داشته باشد، گفت: نشاط و شادابی با رویکرد قرآنی در مدارس ایجاد می شود نه با سند ویرانگر 2030؛ تلاش داریم دانش آموزان را بر مبنای آموزه های قرآنی توانمند کنیم.

وی با اشاره به اینکه گلستان برای نخستین بار در دیپلماسی مهارتی پایلوت شده است، افزود: بر این اساس دانش بومی را به کشورهای حاشیه دریای خزر معرفی مکنیم، ما گلستان را فراملی می بینیم و هدف مان این است دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به طراحی طرح «نماد» از سوی استاندار گلستان گفت: طرح نماد با رویکرد «مراقبت از آسیب‌های اجتماعی» تدوین شده است تمامی شهرهای استان زیرپوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرند.

نظری با بیان اینکه 14 هزار دانش آموز گلستانی در قرارگاه قرآنی تربیت می‌شوند، ابراز کرد: این برنامه جزو چارچوب‌های بخش تهذیب است.

وی همچنین از افتتاح بیش از 90 کلاس در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد و گفت: 16 پروژه آموزشی با اعتبار 125 میلیارد تومان در هفته دولت بهره برداری خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به متناسب سازی فضای ورزشی در مدارس بیان کرد: 24 سال از عمر استان گلستان می‌گذرد در این مدت 70 پروژه ورزشی درون مدرسه ای افتتاح و به بهره برداری رسیده است، با همت دولت سیزدهم فقط در سال جاری 44 پروژه ورزشی با اعتبار 20 میلیارد تومان در دستور کار است که از این تعداد ۱۲ طرح در هفته دولت و مابقی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته نظری در هفته دولت 12 زمین چمن مصنوعی درون مدرسه ای افتتاح می‌شود، کلنگ‌زنی 3 سالن ورزشی با اعتبار 3 میلیارد و 300 میلیون تومان، افتتاح 3 کلاس تربیت‌بدنی با اعتبار 210 میلیون تومان و افتتاح استخر دانش‌آموزی در گنبدکاووس با اعتبار 9 میلیارد و 300 میلیون تومان، افتتاح 4 مرکز مشاوره جامع خانواده با اعتبار 970 میلیون تومان از پروژه‌های مهم هفته دولت است.

وی مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در بخش آموزش و پرورش را بالغ بر 151 میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دستاورد سفر رییس جمهور در حوزه آموزش و پرورش 205 میلیارد تومان است که 130 میلیارد تومان آن برای تکمیل پروژه‌های خیرساز و هوشمندسازی مدارس درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.