1401-05-26 14:38
503
0
81231
معاون استاندار گلستان مطرح کرد؛

پروژه‌های بلاتکلیف «آیه یأس» اقتصاد گلستان/ میراث کاغذی «منطقه آزاد گلستان» در دولت روحانی تا اجرا در دولت رئیسی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: روحیه مشارکت پذیری مردم در طرح های اقتصادی بسیار بااهمیت است متاسفانه در استان پروژه‌هایی کلنگ‌زنی شده که پس از سالها به سرانجام نرسیده و آیه یاس در اقتصاد گلستان شده است.

به گزارش گلستان ما، سید محمد دهنوی امروز در قرارگاه شهید همدانی استان گلستان؛ همراهی مردم را یکی از ابزارهای توسعه اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: پروژه‌هایی نظیر پتروشیمی، آشوراده، معطل ماندن سرمایه‌گذاران خارجی در بندرگز از مواردی است که استان را طی سالهای گذشته همچنان بلاتکلیف گذاشته بود، عزم دولت سیزدهم بر مبنای چرخش‌های تحول‌آفرین و تعیین‌تکلیف این پروژه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان وفاق جمعی صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر این وحدت از سالها پیش وجود داشت مطالبه مردم امروز بر زمین نمانده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه پتروشیمی محور تحول استان گلستان است، افزود: ما از حمایت همه برای حل مشکلات این پروژه استفاده کردیم از وزیر اقتصاد گرفته تا سایر نهادهای حاکمیتی که واقعا دلسوز هستند همچنین مجمع نمایندگان استان این وحدت و همدلی برای پیشرفت پتروشیمی گلستان وجود دارد.

دهنوی ادامه داد: دستگاه قضا نسبت به تحقق این مطالبه مردمی شتاب داده و دستور رئیس جمهور برای حل مسئله، تکلیف را بر همگان روشن کرده است ما باید فرآیند حل شدن اجرای پروژه را طی کنیم زمانی که دود از پتروشیمی گلستان بلند شود نشان می‌دهد که مشکل حل شده و باید برای تحقق این پروژه دوندگی کنیم.

وی بیان کرد: پتروشیمی گلستان با همه مکافات‌های حقوقی که دارد باید مجوز سهامداری سرمایه گذاران را از سران قوا بگیرد که پس از آن وارد فرآیند اجرا شویم در آینده نزدیک گزارش واقعی از پتروشیمی را به مردم خواهیم داد.

دهنوی گفت: استاندار گلستان به عنوان یک تهعد این پروژه را پیگیری می‌کند و تحقق آن را دین دولت به مردم می‌داند، در حوزه اقتصادی با جدیت پیگیر این قضیه هستیم امید که مصوبه را اخذ کرده تا یکماه آینده سرمایه گذار استقرار پیدا کند و فرآیند اجرا صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در خصوص منطقه آزاد نیز بیان کرد: منطقه آزاد را روی کاغذ نوشتند این پروژه هنوز کد گمرکی ندارد، منطقه آزاد زمانی به معنای واقعی خود می رسد که خودمان آنرا باور داشته باشیم.

دهنوی ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد در شورای عالی منطقه آزاد مصوب شده است و به شورای نگهبان رفته و از لحاظ ساختاری دو اشکال به آن گرفتند که پس از حل آن و تصویب هیئت عالی منطقه آزاد مشخص و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: دولت سیزدهم بر این باور است مهمترین ابزار توسعه اقتصادی، همراهی مردم است و فقط به پشتوانه مردم می توان مسیر پیشرفت را طی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.