1401-05-23 05:31
367
0
81172
فرماندار گرگان خبر داد؛

تشکیل 184 پرونده در پلیس اقتصادی گلستان/ گرانفروشی و قاچاق زیر ذره‌بین نظارت

فرماندار گرگان با اشاره به ظرفیت‌های خوب پلیس اقتصادی و برخورد سریع با خاطیان از تشکیل 184 پرونده در این بخش از ابتدای امسال در استان گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، عیسی پایین‌محلی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پلیس اقتصادی ظرفیت خوبی برای برخورد سریع و جدی با جرایم این حوزه است، براساس آمارهای این بخش از ابتدای امسال 184 فقره پرونده در سطح استان تشکیل شده است.

به گفته وی؛ در اداره کل تعزیرات حکومتی استان نیز، با وجود کاهش پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز شاهد رشد چندبرابری جریمه‌ها هستیم.

 فرماندار گرگان افزود: دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار علاوه بر بازدیدهای میدانی که برای مقابله با احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی و غیره دارند، بخشی از نظارت‌های خود را در زمینه کیفیت برخی اقلام بویژه نان تشدید کنند تا جلوی حیف و میل آرد گرفته شود.

پایین محلی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 800 مورد بازرسی از سطح بازار انجام شده که 290 مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است و از 120 میلیارد تومان جریمه‌ای که برای متخلفان در نظر گرفته شده 90 میلیارد تومان آن مربوط به شهرستان گرگان بوده  که این نشان‌دهنده افزایش و تشدید نظارت‌ها بر بازار است.

وی با بیان اینکه برخورد قضایی با پدیده قاچاق به تنهایی نمی‌تواند، مشکلات را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: فرهنگ پایه و اساس هرموضوعی است و تا زمانی که کار فرهنگ‌سازی صورت نگیرد مشکلات از جمله قاچاق نیز حل نخواهد شد. بنابراین لازم است در زمینه پیشگیری بخشی از اعتبارات به دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش داده شود.

پایین‌محلی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی باید برای تهیه و اجرای طرح ویژه نظارت بر عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق اهتمام جدی داشته باشد. همچنین منابع طبیعی از ظرفیت بخشداران مرکزی و بهاران در راستای مقابله با قاچاق چوب و آموزش روستاهای حاشیه جنگل استفاده کند.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار علاوه بر بازدیدهای میدانی که برای مقابله با احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی و غیره دارند، بخشی از نظارت‌های خود را در زمینه کیفیت برخی اقلام بویژه نان تشدید کنند تا جلوی حیف و میل آرد گرفته شود.

تخصیص سوخت مورد نیاز به پیمانکارانی که متولی اجرای پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی هستند، شناسایی و برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد کارت آمایش و همچنین افزایش سهمیه سوخت شهرستان گرگان و توزیع عادلانه و بموقع آن در جهت رفع مشکلات کشاورزان از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار گرگان در این جلسه بر آنها تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.