1401-04-31 07:04
761
0
80886
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان مطرح کرد؛

پایان ویلاسازی در جنگل/ چشم‌اندازی روشن برای تحولاتی بزرگ در مینودشت

0معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: از ابتدای سال 1401 صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در عرصه‌های جنگلی ممنوع است اگر ساخت و سازی اتفاق افتاد غیر مجاز بوده و همه رسالت داریم تا این موضوع را پیگیری و در دستور کار قرار بدهیم.

سید محمدرضا سیدالنگی امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم، نظارت بر کیفیت ساخت و سازها عدم ساخت ساز غیر مجاز است، اظهار کرد: بنابراین همه ما به نوعی در این زمینه نقش آفرین هستیم، شهرداریها برای ساخت ساز در درون شهرها و در روستاها دهیاریها و بنیاد مسکن باید پای کار باشند و خارج از شهرها و روستاها دستگاه های متولی مثل جهاد کشاورزی، سازمان همیاری همکاری کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه شهرستان مینودشت متصل به جنگل هاست باید در پیگیری ساخت سازهای جنگلی دقت بیشتری شود.

گلستان جزء ده استانی است که بالاترین خطرها در آن اتفاق می افتد
وی گفت: استان گلستان جزء ده استانی است که بالاترین خطرها در آن اتفاق می افتد. لغزش،رانش، ریزش مواردی هستند که در ساخت سازها و اراضی شیبداراتفاق می افتد و روستاهای ما در این اراضی هستند.

سیدالنگی افزود: مهندسین و نظام مهندسی مدافع کیفیت باشند. در حوزه شهرستان نوع کیفیت و خدماتی که داده می شود باید در راستای تعالی ساخت و مقاوم سازی باشد.

تخصیص 1200 میلیارد تومان به شهرستان مینودشت ره آورد رئیس جمهوری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: ره آورد سفر رئیس جمهور برای استان گلستان 12هزار میلیارد تومان بوده که 1200 میلیارد تومان به شهرستان مینودشت تخصیص داده شده است.

سیدالنگی بیان کرد: یکی از شاخص های ارزیابی شهرستان و فرمانداران مربوط به بحث نهضت ملی مسکن است. وی در ادامه گفت: ما در شهرستان مینودشت کمبود اراضی ملی داریم براساس آمار داده شده توسط شهرسازی در رابطه با ثبت نام مسکن ملی 6 هزار ثبت نامی داشتیم که سه هزار نفر حائز شرایط بودند.

سیدالنگی تاکید کرد سهمیه شهرستان باید به جد پیگیری شود اگراین اتفاق نیفتد اجاره بها اضافه خواهد شد و به نوعی مهاجرت به حاشیه شهرها افزایش می‌یابد که این امر باعث ایجاد آسیب های اجتماعی و معضلات دیگر خواهد شد. بهتر است از اراضی ملی و دولتی برای این کار و تامین زمین همکاری کنند شهرداران هم می توانند در این زمینه کمک کنند.

در ساعت اداری 30 درصد و در خارج ساعت اداری 60 درصد کاهش مصرف داشته باشیم

وی گفت: در آخرین مصوبه هیات دولت در حوزه اداری تاکید شده که همه مکلف هستند در ساعت اداری 30 درصد و در خارج ساعت اداری 60 درصد کاهش مصرف داشته باشیم و این موضوع توسط مدیران رصد شده و به استاندار گزارش می شود.

به گفته سیدالنگی؛ در کشور حدود 19 هزار مگاوات کمبود برق داریم در استان هزار و 600لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم ما با مدیرت مطلوب می توانیم جبران کنیم. سعی می شود در بخش خانگی کمترین خاموشی را داشته باشیم اما در بخش صنعت و کشاورزی فشار زیادی وارد می شود.

سیدالنگی بیان کرد: یکی از شاخصه های استانداران و فرمانداران دولت سیزدهم کاهش خسارت چه جانی و مالی در تصادف هاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: یکی از موضوعاتی که در شهرها و محورها مد نظر است و در بحث ترافیک و روانسازی درحوزه راه و شهرسازی مهم شمرده می شود، تصادفات است. همه باید براین امر دقت نظر داشته باشیم و مباحث ایمنی ،علایم ایمنی فنی وهشداری را بادقت رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرستانها باید شورای ترافیک به موقع برگزار شود و این امر با درایت و رصد بیشتر باعث کاهش تصادفات خواهد شد.

خبرنگار: رقیه بشارت نیا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.